לייב בלוגינג ועידת פירוק מפלגת העבודה הישראלית

Thank you for rating this article.

לייב בלוגינג ועידת פירוק מפלגת העבודה הישראלית (שרשור פה).

בלאגן על ההתחלה. עמדות רישום לפי א-ב, אבל לפי *שמות פרטיים* מה שגרם בלבול ועיכוב. מעדכן אתכם על מה שחשוב באמת. יש קרואסונים, רוגעלך ושבלולי קינמון.

הנחתום דופק מוזלי ליד כוכבת ילדים בדימוס, ואלילת שנות ה-1990, אפרת רייטן. איזה קטע לראות פתאום את אופיר פז-פינס. מזכ"ל מפלגה ושר-פנים לשעבר, סומן פעם כיו"ר פוטנציאלי.

רואה פחות פרצופים מוכרים מפעם, עדות לשינוי העצום בהרכב הוועידה.

בכינוס הפתיחה של הוועידה ה-10, בינואר 2019, היינו בביתן 2 הגדול. במת התקשורת הייתה גדושה. היום בביתן 10 הקטן בהרבה, ורק מצלמת המפלגה. הועידה נפתחה בשירת התקווה.

מפלגת העבודהקריאת יזכור לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר, והנופלים מאז. מקצתם חברי העבודה ומרצ, וצירי הוועידה היוצאת. הקרנת סרטון המשפחות + מפגן תמיכה.

ח"כ אפרת רייטן פותחת את הוועידה. מזכירה את החברים שנרצחו, מזכירה את תחקיר בארי. מעלה על נס את ערכי תנועת-העבודה. ח"כ רייטן: "מאחלת הצלחה גדולה ליו"ר יאיר גולן. משימה גדולה לפתחך, לא יודעת איך אתה ישן הלילה". רייטן קוראת לוועידה למחוא כפיים סוערות לשני חבריה לסיעה - לזימי וקריב. אכן זכו לכפיים סוערות, מיכאלי - אם שמתם לב - איננה.

מנכ"ל מ.א. שער-הנגב: "אחרי 7 באוקטובר, אמנם הממשלה לא הייתה איתנו - אבל לא היינו לבד. יאיר גולן הרים טלפון, ובא רק בשאלה 'במה צריך לעזור'. בלי גינונים. לא באתי לתמיכה פוליטית, רק לומר תודה - תודה שהפגנת מנהיגות איפה שלא הייתה". מנכ"ל מ.א. שער-הנגב: "9 חודשים חלפו - מספיק כדי ליצור חיים שלמים. קהילת שער-הנגב עדייו חבולה וכואבת. אבל מאופיר (ראש המועצה שנרצח,ר') למדתי לראות את הטוב."

כפיים סוערות לח"כ נעמה לזימי. "אנחנו המחנה שיתקן וירפא, שיביא לנו מזור ויגדע את הרע. אנחנו המפלגה הדמוקרטית היחידה במחנה הדמוקרטי." ח"כ לזימי: "ברכות מעומק ליבי ליו"ר המפלגה יאיר גולן. כשבאתי אלייך ולרותי - את זה בדיוק דמיינתי. נבנה את המחנה - יחד עם אפרת, גלעד, רם (שפע, ר'), יאיא (פינק, ר') ונוספים שיצטרפו." ח"כ לזימי: נבנה מחדש את ישראל כמדינת רווחה. "מתוך החושך עולה אור - הישראליים הם שהצילו את ישראל מתוך ההפיכה וההפקרה שהובילה לאסון."

סדר היום עבר בקלילות בהנפת כרטיס. ציר חדשה הופתעה שכך זה מתרחש.

יו"ר המפלגה, אלוף (במיל') יאיר גולן, על לבמה. גולן: מקדיש את האירוע לקורבנות ונפגעי המלחמה. בארבעה חודשים הכפלנו את מפקד המפלגה, עשינו בחירות ליו"ר ולוועידה והנה היא מתכנסת. נשים בצד את המחלוקות הפנימיות, וננצח. גולן: הניצחון הפוליטי הוא ממש לא שלנו, אלא של מדינת ישראל. מודה לרעייתי רותי, ליו"ר היוצאת מיכאלי, לחברי הסיעה, לראשי הסניפים וחברי הסיעה בהסתדרות. גולן במסר לתושבי הצפון והדרום: "לעולם לא נעזוב אתכם, אתם במחשבותינו כולם". גולן: יש לנו חובה מוסרית להשיב החטופים - החיים לשיקום, המתים לקבורה בישראל. לא נהיה אותה מדינה בלי זה. גולן: *קורא לנתניהו - אל תטרפד עסקה משיקולים פוליטיים.*

מחיאות כפיים סוערות בתגובה, וצעקות "את כולם עכשיו."

גולן: צריכים מנהיגות אמיצה שתאחד את המחנה לבית רחבה. ישראל צריכה מנהיגו אמיצה שתדע לאחד את הקרעים, מנהיגות אמיצה מכירה אדם ואוהבת אדם.

גולן: מנהיגות אמיצה זה אתם - לא באתם למען כוח, כבוד וכסף. גולן: אנחנו המפלגה שהקימה את המדינה, שיישבה וקלטה עליה, ששאפה לחברת מופת. שהרימה את נס הציונות המעשית. גולן: נשמתה של ישראל נמצאת תחת איום חמור, נדרש למצוא כוחות להאבק במה שמוטט אומות רבות בעבר - שחיתות עמוקה, סקטוריאליות מופרזת וקנאות משיחית. גולן: יש לפעול לעבר שוויון בנטל, גם אם יקח זמן ולא ירצה מיד. צריכים להתקרב למדינוץ ערב המתונות בהובלת ארה"ב. צריכים חלופה לחמאס לשלטון אזרחי בעזה. גולן: עלינו לפעול עם הרש"פ. מי שפעל להחלשתה - הביאו למחדל אוקטובר. זה המחיר של תעדוף הבייס הפוליטי על פני האינטרס הלאומי. גולן קורא להקדמת הבחירות - הקהל מצטרף אליו בקריאות. גולן: נבטל את חוק הלאום המפלה. נהפוך את שותפות הדמים, לשותפות חיים. גולן: נתקצב רק מוסדות שמלמדים לימודי ליבה. גולן: נצא בנטייה של גופים להיות מרכז קיצוני, ללא דעה מגובשת. גולן: ההסכם עם מרצ הוא תיקון היסטורי, מונע שריפת קולות ובונה אפשרות להחלפת שלטון נתניהו. מרצ הייתה שותפה שלנו, ועכשיו תהיה בשר מבשרנו. גולן: זה לא סוף תהליך. מתכוון להכניס כלים חדשניים לפעילות המפלגה. ער וקשוב להערות שעלו לגבי תקנון הוועידה. גולן: יחד נזכה להצעיד את ישראל לעבר החזון המקורי - בית לאומי לעם היהודי; מדינה יהודית, שוויונית ודמוקרטית.

גולן סיים. עלה וירד לצלילי מוזיקה קצבית.

גלעד קריבח"כ הרב גלעד קריב: "בין מפגש עם אלף חברים, לישיבת ועדת חוקה עם שמחה רוטמן - ברור שאני בוחר בכם. שהחיינו". ח"כ קריב: מודה ליו"ר גולן, לשרי העבודה בעבר, לחברים הצופים מהבית. וגם לצעירים הגודשים את האולם. ח"כ קריב מצטט את הנביא ישעיהו על הצורך להגדיל את האוהל. "לצד זה צריך לחזק את היתדות. להגדיל את הפעילות מדן ועד אילת. יש לדעת לשמר את כל מה שצריך לשמר - וגם לדעת לחדש ולצעוד קדימה." ח"כ קריב מצטט את ברל כצנלסון מחגיגות 25 שנה לקבוצת דגניה, לגבי הצורך לשנות ולהשתנות ולא לקפוא על השמרים. ח"כ קריב מוביל את הדיון על הסעיפים החוקתיים. ח"כ קריב: "צריכים קודם לבחור הנהלה, כדי שזו תוכל להגיש הצעות לוועידה. רוצים להצביע על צירופים כדי שאלה יהיו מעורבים בהצבעות הבאות." ח"כ קריב מציג את הסכם האיחוד עם מרצ; ומביע את הסברי ההנהלה: "נובע מהרצון ליצור איחוד מהותי, לא חיבור טכני." ח"כ קריב: האיחוד נעשה במסגרת מפלגת העבודה. קורא ל-16 אלף חברי מרצ - מחכים לכם! ח"כ קריב: האיחוד בסיעות במסגרות השונים יעשה בלוח זמנים שיוסכם. לחברי מרצ תהיה הבטחת ייצוג - לא שריון, ורק בבחירות הראשונות. ח"כ קריב: נכתוב חוקה חדשה, החוקה הנוכחית נבנתה טלאי-טלאי, סעיפים בחוקה חוגגים יובל.

הנחתום התפרץ לדברים, ונופנף בידי קריב בצורה צפויה מראש. "בגלל זה יש דיון ויש לך כרטיס חבר."

מתחיל הדיון עצמו. ח"כ קריב: נרשמו עשרות חברים לדבר, בחרנו רנדומלית עם מעט תיקונים, 3 דקות לכל אחד.

חכ"ל מיכה גולדמן: "פה כדי לראות איך המפלגה מצליחה, ואיך משיבים את מי שעזב. אסור להצטייר כמרצ ב', תמיד היינו ניצים ויוניים מאוחדים תחת מצע אחד." חכ"ל מיכה גולדמן: "צריכים כמו שחקני כדורגל לעלות עם רעל לדשא. אפשר להגיע למספר מנדטים דו-ספרתי."

פעילת המפלגה מבאר-שבע, שרית לזרוביץ: צריכים ללמוד מהליכוד איך לגבות ולתמוך בנבחרים. חייבים לשמור על המטות הסקטוריאלית. מברכת על הצטרפות פעילי המחאה וצעירים לוועידה.

ח"כ קריב מתבדח על הטמפרטורה של המזגן באולם: "לא נכנס לזה, יפגע בסיכוי בפריימריז."

כצפוי - הסעיפים הטכניים עברו בקלילות ב"מראה עיניים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה: השמיים נפלו על הקיבוצים מאז 7 באוקטובר, מה שנדרשת היא התקווה. הדרך לאחוז בתקווה - היא באמצעות חיבורים, באמצעות אידיאליים כמו שוויון, סולידריות ואחריות המדינה על אזרחיה. לכן נדרשת מנהיגות אמיצה. הגיע הזמן שיהיה שמאל אמיתי בישראל ולא מתפשר.

הצירה החדשה, גאולה גילי כהן: צריכים לצאת מהשטאנץ של שמאל-ימין שמסעים אותי. אנחנו פה מהאמונה שישראל היא הבית הלאומי של כל היהודים, התפיסה הציונית שלנו דמוקרטית - כלל האזרחים שווי הזכויות. כדי להגיע להסדר מדיני, צריכים להבין מי אנחנו.

אורן נבו, בן 27 מתל-אביב: יחד עם ראש אגף מפקד, ריצ'רד פרס, הקמנו מטה צעיר. פקדנו במחאה, יש פה המון כבר בוועידה. איפה שלא הייתה הממשלה - הגענו, הקמנו מטה בשדרות. הכל תוצר שת"פ בין הצעירים והוותיקים. מאמינים שהדמוקרטים צריכה להיות מפלגה של צעירים ועבור צעירים, שירצו להשתייך אליה.

בני צוויג: הייתי 7.5 שנים ברחובות במחאה, בצעירותי הייתה במשמרת הצעירה, אך פרשתי לאקדמיה בגלל סכסוך דמים עם חיים רמון. בזכות יאיר גולן, חזרתי. צועק: *בואו נפיל את המושחת שקרב בקיסריה וברחוב עזה 35.*

טוב, לא אצטט כל דובר ודובר. מישהי דיברה על החשיבות בשימור הקשר לארגוני העובדים, מישהו מדבר על הצורך לרתום את המחאה. "אנחנו המדינה המייצגת את הרוח הליברלית-דמוקרטית בישראל," אמר.

פארחן אבו ריש

ח"כ קריב דוחק בדוברים שיביעו דעתם לגבי ההצעות על סדר היום. כנראה גם לו הדיבורים של אנשים על עצמם ומה הם עושים, זה כבר מוגזם.

דוברות מטעם "באות לשנות" או משהו כזה, מביעות הסתייגויות מהשינויים שהוצעו - אך אחרי שיח עם היו"ר גולן, וצוותו, התרצו ומביאות תמיכה.

הפעיל תום וולדמן: "התקנון לא-טוב, אבל הצביעה בעד", "ישראל לא על-סף תיהום - אלא צוללת פנימה. מי שיצילנו הוא לא המרכז הקיצוני או ליברמנים, אין לנו פריווילגיה למאבקים פנימיים. עם האיחוד - תקנון הוועידה הוא מנגנון קבלת ההחלטות של השמאל, יש קשב לתיקונים ולכן קורא להצביע בינתיים בעד."

דוברת פמניסטית כלשהי, לי, מתגאה בהרכב בוועידה - 70% נשים. "איפה שיש נשים, מתקבלות החלטות טובות יותר." חבל שלא התפרצתי לדבריה להזכיר את ליז טראס...

עוד דוברת פמניסטית מבאות לחדש או וואטאבר. התגאה בייצוג, והבהירה שאין לשנות את עקרון הריצרץ.

מזכיר המחוז הערבי, פרחאן אבו-ראש: החברה הערבית מושיטה יש למפלגה, והשאלה שנשאלת - לאן מופנית פני המפלגה? הרכב המוסדות לא משקף את המיעוטים ואת השם 'דמוקרטים'. קורא לחברה הערבית להצטרף למפלגה - חייבים להעיף את הממשלה הקיצונית, בלי ערבים אין דמוקרטיה. זוכה לכפיים סוערות.

היו"ר גולן מגיב: אנחנו לא כמו מפלגות אחרות, מוכנים לשבת עם המפלגות הערביות. כל מי שמכיר בישראל כמדינה יהודית, שוויונית ודמוקרטית - שותף. נתקן את עניין הייצוג הערבי במוסדות - הבטחה אישית שלי.

סלמאן מהמחוז הדרוזי, פונה לגולן: אמרתי לך "כן המפקד" בצבא ועכשיו גם במפלגה. מה שפרחאן אמר מייצג גם אותי. גנץ בעיה - עם 37 מנדטים לא היה מוכן להקים ממשלה בגלל הערבים. אני מאמין בך, יאיר גולן - אתך באש ובמים.

הפעיל הוותיק, שלום דסקל: תמיד הייתי במפלגת העבודה ואהיה בדמוקרטיים. כצירים באנו ליאיר גולן וקראנו לנו להצטרף, כצירים הגשנו 1,200 חתימות של הוועדה ה-10, מה שכנראה גרם לבחירות ליו"ר. זו העדות לחשיבות תפקיד הציר.

רב רפורמי, כנראה, ברח לי השם: "עד עכשיו היה פער בין דמי-החבר להצבעה-בקלפי, עכשיו עם האיחוד עם מרצ זה יתחבר יחד."

פעילה מרמת-גן, מרב: עד לפני שנה לא הייתי פעילה פוליטית. למדתי שרק בישראל אפשר להיות חברים במפלגה אחת ולהתמודד באחרת, רק בישראל מצביעי עבודה בארצי יכולים להצביע ליכוד במקומי - ולהפך; כי "אין קשר." אני מתקוממת נגד זה, צריכים לאחד את העבודה ומרצ במקומי מידית.

הדס, מגוף הצעירים המאוחד של "הדמוקרטים": שיא של חברי ועידה צעירים, כשליש. נביא פעילים מהמחאה ונהיה גוף הצעירים הגדול בישראל. *נציין כי היא מציגה עצמה כסטודנטית באוניברסיטה העברית, אך לא פעילה בתא אופק.

צרחתי עכשיו "בושה בושה בושה" לפני ההצבעה על הפירוק. *12:19, גני התערוכה תל-אביב - מתה מפלגת העבודה הישראלית.* ברכות.

ח"כ גלעד קריב מוביל את הוועידה בשירת "שחקי שחקי". תם הטקס - מפלגת העבודה הישראלית נקברה ונזרקה לפח. נשבר הלב. ברוך דיין ה-#אמת, ותודה על הכל. ניסיתי בכוחי הדל לדחוף למים החיים - אך הם התעקשו להתאבד. עצוב.

תמה ונשלמה ועידת הפירוק. פגשתי אנשים טובים עם כוונות טובות, אך אוי לביצוע. מרצ משודרגת קמה לה היום. המפלגה שהקימה המדינה, נקברה תחת חולות תל-אביב. בגיל 28 אני דינוזאור - נכחד. ועכשיו ירושלימה, ברכבת אחת לפני אחרונה. זה היה ביתי, ואיננו עוד. #אמת #מפלגתהעבודה #מפאיניק 

"באת מקלל, יצאת מברך."
חכ לשעבר יורם מרציאנו, על אהוד-ברק בלשכת העבודה 20.1.2011

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-48,288
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 24.6.24, העבודה-מרצ עם 11 מנדטים (N12), העבודה 5 ומרצ 4 מנדטים (מעריב)
למעקב סקרים

יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי