על הוועידה ב12/7 והערות להסכם האיחוד עם מרצ ותיקוני החוקה

Thank you for rating this article.

החיבור עם מרצ הוא חיבור נכון אך ראוי שייעשה בצורה מעמיקה ולא בחיפזון ויש הליכים מקדמיים כמו גילוי מסמכים, בחינת מטרות משותפות, דרכי פעולה ונראה כי הדברים לא נבחנו לעומק. לכן, אציע לחברי ותיקי המפלגה להצביע נגד והיות וההסכם הגיע כמוצר מוגמר לחברי מפלגת העבודה והיועץ המשפטי למפלגה שאמון לאינטרס המפלגה, לא היה שותף בכתיבתו שלמעשה נכתבה על ידי עו״ד מטעם מרצ בלבד, אין התייחסות לנושאי ליבה, ⁠מאפשר לחבר מרצ להתפקד טכנית למפלגה אבל לשלם תוך תשעה חודשים, אין בוועידה נציגים מדימונה, ירוחם, נתיבות, אופקים, ועוד מקומות שיש שם חברי מפלגה ותיקים.ות שתמיד היו חלק מבית הזה.

פוסט לחברי.ות מפלגת העבודה.

אתחיל מהסוף, בשבוע הבא אסיים את תפקידי כחבר ועדת חוקה של המפלגה.
מודה על הזכות לקחת חלק בועדה משפטית מרתקת ובהזדמנות זאת להודות ליו״ר המפלגה לשעבר, מרב מיכאלי על האמון. ליו״ר הועדה היוצאת וחברתי לדרך, עו״ד שולי אשבול על קבלת הפנים והעזרה, לחברי.ות הועדה ולח״כ חברתי אפרת רייטן.

מפלגת העבודה היא מפלגת שמאל מרכז ציונית שיש לה זכויות רבות בבנית המדינה.
בשנים האחרונות האוניה שטה בים סוער, עם קברניטים.ות שניווטו אותה בין הגלים, לעיתים עם הגלים לעיתים נגדם ולא תמיד הגיעה למחוז מבטחים.
אני עדיין מאמין שיש לה מקום במפה הפוליטית, במיוחד אחרי אותה שבת שחורה.

החיבור עם מרצ במצב הנוכחי הוא חיבור נכון אך יחד עם זאת, חיבור שכזה ראוי שייעשה בצורה מעמיקה וערכית ולא בחיפזון.
כאשר שתי חברות בוחרות להתמזג, יש הליכים מקדמיים כמו גילוי מסמכים, בחינת מטרות משותפות, דרכי פעולה ולצערי נראה כי הדברים לא נבחנו לעומק.

ביום שישי תתכנס לראשונה הועידה החדשה לאשר את הסכם האיחוד, בקצרה אציע לחברי ותיקי המפלגה להצביע נגד ואפרט:
1. ראשית ההסכם הזה הגיע כמוצר מוגמר לחברי מפלגת העבודה. יתרה מכך, היועץ המשפטי של המפלגה שהוא אמון לדאוג לאינטרס המפלגה, לא היה שותף בכתיבת הטיוטה ולמעשה זו נכתבה על ידי עו״ד מטעם מרצ ובלבד.
2. ⁠כאשר דרשתי לראות את הטיוטה של ההסכם שעליה הולבשו השינויים, הדבר לא קיבל מענה ראוי בניגוד להבטחה שהתקבלה בועדת חוקה שלשום.
3. ⁠ביקשתי לדעת כמה פקודים יש למרצ, גובה החובות העדכני וגם זה לא קיבלנו מענה.
4. ⁠בהסכם החיבור מרצ מקבלת יחידת מימון לכנסת שלמה, יתכן וזה יותר מגובה החובות שלה. מרצ מקבל גם שני שריונים בעשירה ראשונה ובמצב כזה חברי כנסת טובים שלנו עלולים למצוא את עצמם.ן מחוץ לרשימה.
5. ⁠בחלק הכללי של ההסכם אין התייחסות לנושאי ליבה כמו שוויון בנטל, הפרדת דת ומדינה וכן גם תפיסת הסדר מדיני שאחרי אותה שבת שחורה מחיייבת אותנו, אזרחי.ות ישראל לחשוב מחדש ובבחינה מעמיקה על אותה תפיסה.
6. ⁠ההסכם מאפשר לחבר מרצ להתפקד טכנית למפלגה אבל לשלם תוך תשעה חודשים. סוג של התפקדות על תנאי דבר שאין לו אח ורע במקומות אחרים.
7. ⁠לפני שבועיים נבחרה ועידה חדשה כאמור, חלק מהצירים.ות הם.ן חברים.ות מרצ כך שלא ברור מדוע נדרש שריון של 25 אחוז צירים ממרצ בועידה חדשה, למה לא 8 אחוז? 12? 40?
8. ועידה חדשה עם רוב כזה למרצ, תשיט את מפלגת העבודה עוד יותר שמאלה במקום לנוע למחוז מבטחים.
9. ⁠בועידה החדשה אין נציגים מדימונה, ירוחם, נתיבות, אופקים, ועוד מקומות שיש שם חברי מפלגה ותיקים.ות שתמיד היו חלק מבית הזה. הם למעשה נבעטו בחוץ.
10. ⁠בהסכם הזה מרצ יוצאת המרוויחה העיקרית. מפלגת העבודה סופגת פירורים.
11. ⁠סעיף צורם נותן ליו״ר מפלגה סמכות להעיף חבר מפלגה אם הוא.יא קצת לא בא לו בטוב. בתקנון הישן הסמכות היתה למזכיר סניף, מחוז, יותר מרוכך ולא כוח לא הגיוני ליו״ר. המפלגה שייכת לחבריה ורק לחבריה. לא ברור לי איך סעיף כזה מסתדר עם שם ״דמוקרטים אבל זה עניין אחר״.
12. ⁠חיבור בין רשימות נעשה בעבר במפלגה כמו המחנה הציוני, העבודה-גשר, מימד ועוד ותמיד נשמר הצביון של המפלגה.
13. ⁠הסכם כזה שנעשה בחיפזון ונישא על גבי סקרים של רגע, לא שווה את הנייר שנחתם עליו וימים יגידו עד כמה המהלך הזה יהיה בכייה לדורות.
14. ⁠מדובר בעוד מסמר בארון שאפשר ורצוי למנוע אותו. אפשר ורצוי לדחות את הועידה ולאשר הסכם שכולם.ן שותפים אליו, שיש עיון ושיח אידיאולוגי מאחוריו ולא חיפזון.
15. ⁠לסיכום, אני בעד חשיבה מחדש, אבל חשיבה מעמיקה, רצינית ולא ככה במהירות לאשר משהו שלא עבר הליך מבוקר ואחראי.
16. ⁠קורא לכל חברים.ות הצירים.ות להצביע נגד, גם אם הסיכוי לא גדול לפחות נדע שעשינו הכל לשמור על הבית.

קובי יעקב קיסוס, עו״ד

חבר ועדת חוקה היוצאת
חבר מפלגת העבודה.

===

פורסם בעמוד האינטרנט של קובי קיסוס

חוות דעת של ועדת חוקה היוצאת בקישור

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-48,288
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 24.6.24, העבודה-מרצ עם 11 מנדטים (N12), העבודה 5 ומרצ 4 מנדטים (מעריב)
למעקב סקרים

יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי