הליך בחירות פסול ולא אישי וחשד כבד לתיאום בין מנגנון המפלגה להתארגנות ׳עכשיו באות׳

Thank you for rating this article.

התרעה על הליך בחירות פסול ולא אישי וחשד כבד לתיאום בין מנגנון המפלגה להתארגנות ׳עכשיו באות׳ - כשלוש שעות קודם להצגת מערכת ההצבעה (בזום המפלגה אתמול 24.6), ידעו יוזמי ׳רשימת הארגזים׳ הזו כי כפתור העתקת מספרי המועמדים מהאתר תתאים למערכת ההצבעה של המפלגה. בהתאם לזאת, יש לוודא שקיימת במערכת ההצבעה חסימה טכנית שתמנע כל אפשרות להצבעת ״ארגזים״ מסוג זה, הנוגדת את תקנון הבחירות, שאיננה אישית או ישירה, הפוגמת בהליך הדמוקרטי.

פנייה זאת בהמשך לערעור על הליך הבחירות הפסול מעיקרו וכן ערעור החלטת הוועדה בדבר חלוקת פנקסי בוחרים למועמדים לוועידה ה-11.

לכבוד כב׳ השופט יעקב שמעוני, יו״ר וועדת הבחירות לוועידה ה-11
א.נ שלום רב,

הנדון: הליך בחירות פסול ולא אישי וחשד כבד לתיאום בין מנגנון המפלגה להתארגנות ׳עכשיו באות׳

1. אתמול, 24.6.24 בשעה 17:42 התפרסמה הודעה בקבוצת הוואצאפ ״עכשיו באות - קבוצת עדכונים״ הודעה הקוראת לחברי וחברות הקבוצה להצביע לרשימת מועמדים ״ https://www.hagush.org.il מוכנה מראש שפורסמה באתר״
2. באתר, לצד רשימת מועמדים מומלצים מופיע כפתור ״העתק רשימת המלצות״ ובהמשך מופיעה ההנחיה הבאה:
״הרשימה נראית לך? אפשר להעתיק אותה בקליק ביום הבחירות לאתר העבודה״
3. יצוין, כי אתר ההצבעה הוצג לחברי המפלגה לראשונה אתמול רק בסביבות השעה 20:30 במהלך שיחת הזום עם יו״ר המפלגה. נשאלת השאלה, כיצד כבר בשעה 17:42 , כשלוש שעות קודם להצגת מערכת ההצבעה, ידעו יוזמי ׳רשימת הארגזים׳ הזו כי כפתור העתקת מספרי המועמדים מהאתר תתאים באופן מופתי למערכת ההצבעה של המפלגה.
4. גם הצגת המערכת סמוך לשעה 20:30 , איננה מספיקה כדי לדעת שהדבר יעבוד באופן טכני כפי המוצע. עולה חשד כבד, עצוב ומטריד ביותר לפיו ישנו גורם במטה המפלגה המשתף פעולה עם התארגנות זו ומעביר לה פרטים טכניים על אופן פעולת אתר ההצבעה.
5. יודגש כי בתקנון הבחירות לוועידה כבר בסעיף השני מצוין כי הבחירות תהיינה אישיות וישירות.
6. העובדה כי מדובר בהעתקה של מספרי מועמדים ברצף אחד (בניגוד למשל להעתקת רשימת שמות אחד אחד מרשימה לאתר ההצבעה), יכולה, ואף מעודדת הצבעה במתכונת של ״מפקדי ארגזים״ בהם המצביע הוא לא יותר מפיון הפועל על פי הנחיות ואף מבלי שנדרש להכיר את המועמדים להם הוא מצביע.
7. למה הדבר דומה? לאדם המגיע לקלפי, ובידו מעטפה סגורה אותה קיבל מאדם אחר, אותה הוא משלשל לקלפי ומבלי שידוע לו כלל מה בתוכה. לא בכדי תהליך בחירות אישי וישיר כולל באופן אקטיבי קבלת מעטפה ריקה אליה מצביע נדרש להכניס באופן אישי פתק בחירה.
8. בהתאם לזאת, יש לוודא שקיימת במערכת ההצבעה חסימה טכנית שתמנע כל אפשרות להצבעת ״ארגזים״ מן הסוג הזה, הנוגדת את תקנון הבחירות, שאיננה אישית או ישירה, הפוגמת בהליך הדמוקרטי.
9. במידה והדבר לא יעשה, אשמור על הזכות להשוות את רשימת ״המומלצים״ לרשימת הנבחרים בפועל, וככל שיהיה יתרון למועמדים אלה אפעל לפסילת הבחירות באמצעים משפטיים.

בברכה,
גל רייך

להורדה כקובץ pdf PDF

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי