תוכנית עבודה סניפית - בחירות 2019, טיוטה

Thank you for rating this article.

תוכנית העבודה הסניפית, הנה אתגר גדול ומטרתה מיצוי של משאבים ואל מול מטרת העל - זיהוי והנעת מצביעים לקלפי ביום הבחירות עצמו.

מוצגת תכנית מעודכנת ובהתבסס על תכנית העבודה לבחירות 2013 ומותאמת למציאות הטכנולוגית והתפעולית בהווה. בנוסף פורסמה גם תכנית עבודה - יום בחירות ואלו מגובשות ובהתאם למגבלות הזמן והמקום: תקציב נמוך, סניף בפעילות נמוכה, זמן הערכות קצר ומסגרת מתנדבים מוגבלת.

יובהר - הצלחה בגיוס מצביעים, שורשיה נעוצים בפעילות ארוכת הטווח של הסניף המקומי ויצירת מארג הקשרים וההשפעה שאותו מביאים לידי מימוש בתקופת הבחירות וכמו שכבר הצגתי למרכז המפלגה בתקופת היותי מזכיר סניף (ראו: תפיסת תכנון מפלגתי). חשוב לציין, כי גישת הפעילות המתבססת על מעגלים הולכים ומתרחבים ובעיקר המאפשרת לכל חבר את מרחב העניין האישי ועל ידי כך "לכידתו וגיוסו" לפעילות בסניף, הוכיחה עצמה בפועל ובהתאם ללוח פעילות חודשי שהיה מופץ לחברים וכלל 10-20 פעילויות חודשיות וזאת במהלך כל שנות כהונתי כמזכיר ... שנים שהתוצאות שהניבו בקלפי, עבור מפלגת העבודה ובפרט בסיס המתנדבים והפעילים שעמד לרשות הסניף - מעיד על הצלחתן בהיבט זה.

א. איתור מצביעים ופעילות שטח – עד הבחירות

 • תהליך איתור במעגלים הולכים ומתרחבים וכפועל יוצא של הצלחה.

 • יתבסס על מדיה חברתית (ווצאפ, פייסבוק), דואר, מסרונים, זיהוי טלפוני וגיוס באירועים ודוכנים.

 • שלבי פעולה:

i. מידי:

      1. הקמת רשתות קשר במדיה דיגיטלית -

           - רשימות תפוצה בווצאפ (WhatsApp - הפצה חד כיוונית של מידע ומסרים)

           - קבוצות עבודה בווצאפ (עירוני כללי, קלפיות, המרצה וכו' - במטרה לאפשר שיחה, בניית נהלי עבודה וכו')

           - קבוצת פייסבוק (Facebook) סגורה - במטרה לאפשר שיחה, בניית נהלי עבודה וכו'

           - קבוצת פייסבוק עירונית פתוחה לנושא הבחירות לכנסת - במטרה ליצר זירת שיחה מקומית נשלטת

       2. הקמת מאגר מידע טלפוני מעודכן של תושבי העיר וחברי המפלגה (בהתבסס על שירותי מרכז המפלגה)

  ii. בשבועיים הקרובים:

      1. מכתב לחברי המפלגה בישוב (פילוח בתי אב) עם לו"ז כנסים לפני הבחירות לרשימה + הזמנה להתנדב והפנייה לקבוצות הפייסבוק והווצאפ הסגורות.

      2. הפצת לו"ז פעילות ברשימות-תפוצה-ווצאפ וקבוצות פייסבוק סגורות והפיכתן למרכז שיחה ומידע לחברים.

      3. הנחת העבודה – גרעין קשה לגיוס מתנדבים ופרט אנשים שיגיעו למפגשים ושם יהיה יותר קל לגייס אותם לפעילות.

      4. יצירת חשיפה ותודעה לפעילות.

iii. בעוד שלושה שבועות:

     1. משלוח מסרון, לכל חברי המפלגה בחמש השנים האחרונות

     3. יצירת שיח פנימי בקבוצות הסגורות לחיזוק הקשר ובניית מערך פעילים

     2. עדכון על סבב מפגשים

     3. גיוס מתנדבים

     4. יצירת חשיפה ותודעה לפעילות

iv. אחרי הפריימריס:

     1. הקמת מטה מתנדבים וזיהוי, מתבסס מתנדבים שאותרו (בפילוח לפי מגזרי גמלאים, חברי העבודה ואחורה וככל שהמשאבים יאפשרו

     2. הרחבת מעגל מתנדבים ואיוש קלפיות

     3. דוכנים ושילוט צמתים בימי שישי

     4. התחלת פעילות זיהוי והמרצה טלפונית - מבוסס טלפונים אישיים, מערכת המרצה מקוונת והחזר עלות

     5. הקמת ועדכון קבוצות ווצאפ עבודה ייעודיות, יישום נהלי עבודה

   v. שבועיים לפני הבחירות:

     1. מכתב לכל חברי המפלגה (בפילוח בתי אב).

     2. המרצה להצבעה, איתור להיסעים ומתנדבים ובעיקר תזכורת לצורך להצביע.

     3. הרחבת פעילות קבוצות הווצאפ לגיוס חברים והפעלתם

   v. שבוע לפני הבחירות:

    1. משלוח מסרון לכל רשימת הזיהוי (+ מעגלים נוספים שעליהם יוחלט)

    2. המרצה לקלפי

    3. זיהוי היסעים ומתנדבים

    4. מסע פרסום בתשלום בפייסבוק + גוגל מודעות לתושבי הישוב, במטרה להעלות מודעות למותג ואמצעי קשר לאיתור קלפי, היסעים והמרצה (על בסיס בניית רשימת Look A Like לחברי הסניף בישוב)

ב. ערב ויום בחירות

 • מטה בחירות - תפעול מתנדבים, הסעים, קלפיות, צבע וכו'

 • מערך הפעלה באמצעות קבוצות ווצאפ ורשימות הפצה

 • טלפונים לפי הצורך להנעת מצביעים מזוהים

 • תקציב דלק לרכבים מתנדבים

 • טפסי בינגו סלולרים \ ידניים

 • איוש דוכני צבע בכניסה למתחמי קלפי (האם רצוי, לא בטוח)

 • צבע עוטף מתחמי קלפי

 • מסע פרסום פייסבוק + גוגל לאמצעי קשר למטה (לרשימת Look A Like ולכלל הישוב מעל 18)

שאלות חשובות, העולות אל מול מרכז המפלגה ואל הבית פנימה

א. מאגרי נתונים - האם יתקבלו מאגרי נתונים מהמפלגה, מערכת המרצה מקוונת ותקציב פרסום מדיה-דיגיטלית וקו\מכשיר WhatsApp.

ב. האם יאשרו מכתבים? לפחות המכתב הראשון קריטי להתנעת הפעילות.

ג. מהו נוהל צבע בתקופה שלפני יום הבחירות?

 • אלו חומרים נקבל לפעילות שוטפת – פליירים, פלריגים לצמתים, דוכנים לימי שישי

 • האם תלייה על שלטי העירייה אפשרית – צפויים קנסות ו\או על ידי צוות חיצוני ו\או בתשלום לתולה העירייה שמבצע באופן מסודר

 • משאבי תקציב להפעלת מערכת קשר ווצאפ\פייסבוק ופרסום בשבוע האחרון.

 • לתפיסתנו, חלוקת ערימות הנייר (שעובר ישר לפח) מיותרת ודורשת משאבים שאינם בנמצא - מומלץ להשקיע בשילוט ליצירת "צבע".

ג. נוהל יום בחירות

 • פלריגים גדולים

 • האם יש טעם ו\או תקציב להעמיד ילדים במתחמי הקלפי?

 • תקציב פרסום במדיה דיגיטלית

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-48,288
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 24.6.24, העבודה-מרצ עם 11 מנדטים (N12), העבודה 5 ומרצ 4 מנדטים (מעריב)
למעקב סקרים

יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי