פרוטוקול והחלטות מועצת סניף 4.9.23

Thank you for rating this article.

פרוטוקול ישיבת מועצת סניף, שהתקיימה ביום ב' 4.9.23 והרמת כוסית לראש השנה בנוכחות מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני.

בישיבה מועצת הסניף אישרה החלטה כי נציג המפלגה למועצת העיר גיא קלנר יתמודד ברשימה עצמאית ובשיתוף ארגוני המחאה (נגד ההפיכה המשפטית) ויפעל לאיחוד הגוש האזרחי-ליברלי וזאת בבחירות לרשות המקומית 2023.

מועצת הסניף קיימה ישיבה ומתוקף עקרון רציפות המוסדות במפלגה ובהתאם לחוקת המפלגה (סעיף 103-ב', "עד לכינוסה של מועצה נבחרת תוסיף לכהן המועצה היוצאת") ונכחו חברי.ות על בסיס רשימת חברי.ות מועצת הסניף העדכנית (על פי בז"ב 16.4.23 שהועבר ממטה המפלגה) והחלטותיה התקבלו בהתאם לסעיף 204-א' בחוקה ("עמדה על הפרק ברשות המקומית שאלה עקרונית או בעלת חשיבות מיוחדת, תובא, בין ביוזמת הסיעה ובין ביוזמת מזכירות הסניף, לדיון והחלטה במועצת הסניף או במזכירתו").

הזמנה לישיבה פורסמה בערוצים השונים ובאתר האינטרנט פה.

סדר היום

1. עדכון כללי על מצב המפלגה - ועידת המפלגה הקרובה ב30/11 (אביעם גפני, מזכיר).
2. הבחירות לעירייה - עדכונים והחלטות בנושא נציג.ה למועצת העיר, הרשימה ומועמד.ת לראשות העיר (גיא קלנר, נציג במועצת העיר).
3. ברכות והרמת כוסית לחג בנוכחות מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני.
4. החלטות ושונות (אביעם גפני, מזכיר).

פרוטוקול

אביעם גפני, מזכיר הסניף: דברי פתיחה וסקירת מצב המפלגה. תודה על נוכחות החברות והחברים שכולם פעילים שנים ארוכות בנאמנות ומסירות. לאחרונה חל שינוי במצב הכללי במדינה ובעיר ולכן נציגנו למועצת העיר ובבחירות גיא קלנר הוביל מהלך של הפרדות מרשימת רוכברגר בהסכמה ובידידות והיום נביא את המהלך להצבעה בסניף. מפאת בריאותי, מבקש שאת המשך הישיבה ינהל אסף.

אסף הלחמי: מעדכן כי בהמשך למכתב שהוציא הסניף לאחר הישיבה האחרונה ופעילות חברי מפלגה מערים אחרות - בתאריך 30.11.23 תתכנס הוועידה ה-10 של המפלגה ובתקווה יעלו בה נושאים כמו חידוש המוסדות ותודה לדורי קרן על היוזמה.

גיא קלנר יעדכן על המצב וננהל דיון פתוח ודמוקרטי והצבעה על הצעת החלטה בנושא ובהתאם לסדר היום.

מזכיר כי בישיבה הקודמת כבר חידשנו את אמון הסניף בשמואל בצלאלי כנציג הסניף למועצה הדתית, אביעם גפני כמזכיר וכן גיא קלנר כנציג שלנו למועצת העיר.

מעדכן כי ההזמנה לישיבה הופצה בכל האמצעים העומדים לרשות הסניף ובפרט בעמוד הפייסבוק, נשלחו ל-27 חברי מועצת סניף (בווצאפ ובדוא"ל), לכ-400 חברי.ות סניף בדוא"ל (נפתח ע"י 233 חברים) ו-100 בווצאפ וכן פורסמה באתר הבמה הרעיונית ושם הוצג סדר היום ורשימת מועצת הסניף העדכנית והסימוכין (ראו פה).

בנצי יוזנט: על פי חוקת המפלגה, נדרש לבחור מועמד לראשות בפריימריז בהצבעה חשאית וזה לא התנהל כך בסניף ולכן גם הישיבה היום וגם ההחלטה מהישיבה הקודמת אינן תקפות.

אסף הלחמי: צודק בנצי - בחירות לנציג לראשות יש לקיים בפריימריז חשאיים, אבל לצערנו וכפי שעדכנו בישיבה הקודמת במגבלות מפלגת העבודה לא התאפשר לקיים פריימריז בסניף (מגבלת משאבים ותקציב) וכפי שלמעשה לא התקיימו כאלו באף סניף בארץ. לכן, קיימנו ישיבת מועצת סניף שתקפה על בסיס עיקרון רציפות המוסודות (פירוט בהזמנה ובפרוטוקול) והיא הריבון לדיון בנושאים עירוניים לבחירות וזאת על פי החוקה שהקראת.

מעבר לכך, לא קיימנו הצבעה על מועמד הסניף לראשות העיר אלא בישיבת המועצה מתאריך 24.4.23, רק חידשנו את האמון בנציג שלנו למועצת העיר גיא קלנר וממש כמו שחידשנו את האמון בשמואל בצלאלי למועצה הדתית ואביעם גפני כמזכיר. ונכון, באותה ישיבה חבר המפלגה איציק רוכברגר נכח ועדכן שמתמודד לראשות העיר ברשימה עצמאית ולא מטעם הסניף, מועצת הסניף הצביעה והחליטה לתמוך בחבירה של גיא לרשימה של איציק.

בנוסף, הועדה המוניציפאלית של המפלגה, שהדבר בסמכותה, דנה במהלך ואישרה אותו והמסיבה שלהשלמת המהלך נדרש אישורה לתמיכה כספית (הסניף לא יכול להחליט על כסף) שלא התקיימה עד היום ובריצה עם איציק.

בנצי יוזנט: יש אישור בכתב?

אסף הלחמי: יתקבל, הישיבה של הועדה הייתה בחמישי האחרון. יו"ר המפלגה התקשרה לעדכן את מזכיר הסניף. נדאג לקבל את המכתב הרשמי.

אמנון בר-עוז: אני נאמן למפלגת העבודה מעל 40 שנה וכיהנתי כסגן ראש המועצה. פונה לגיא - קיבלת מנדט ועשית דבר לא ראוי ולא יפה. אני לא מקבל את ההצעה להתנתק מרשימת רוכברגר.

גיא קלנר: אמנון בבחירות האחרונות סייעת למועמד אחר שלא התמודד מטעם הסניף ולכן אין לך זכות להטיף לי מוסר. אני זה ששמר נאמנות לאיציק באש ובמים ובתקופה הכי קשה שלו. אני זה שכאשר הורשע בקלון נשארתי לצידו כאקט של חברות, אני זה שכאשר נאסר עליו להתמודד התמודדתי לבד ומעטים פה נשארו לסייע לי, כי איציק כבר לא היה רלבנטי. אני האחרון שאפשר להגיד עליו שנטש או תקע סכין בגב לאיציק.

אביעם גפני, מזכיר הסניף: אבקש לנהל דיון תרבותי. מטרתנו לחזק את המפלגה ולא ההפך.

אמנון ברזני: מציג סקירה היסטורית על ההתנהלות המפלגה במועצה והעירייה וחוזר על דרישתו שלא לבטל את הריצה ביחד עם איציק.

אסף הלחמי: צודק אמנון בסקירה ההיסטורית, אבל הדברים והמציאות השתנתה ולא בגללנו ולכן גיא פה לעדכן ואנחנו לדון.

שאול ינאי: דברים קרו. הצבענו בעד חיבור לרשימה של איציק, אבל המציאות בשטח השתנתה ובחודשים האחרונים רוח המחאה, שבולטת מאוד ברמת השרון הליברלית, חזקה יותר מכל דבר אחר. בפועל, אנשים סרבו להצביע לגיא ובגלל החיבור עם איציק, הם פשוט ברחו לנו וכולנו נקרענו מבפנים ומבחוץ בגלל המצב - כי הרי כולנו פעילים במחאה, בדיוק כמו שאר תושבי.ות העיר.

גיא קלנר: ראשית, סניף המפלגה הוא דמוקרטי ואכבד כל החלטה שלו וגם אם תהיה לא לתמוך בי ובשינוי בהתמודדות למועצת העיר.

לגבי איציק - אנחנו הולכים ביחד דרך ארוכה ומעולם לא ביקשתי דבר ולא קיבלתי דבר בתמורה. הלכתי אחריו בכל מצב וחלק מהדוברים פה פעלו בדיוק הפוך. לא הסתרתי דבר מאיציק ממה שהתרחש לאחרונה ושיתפתי אותו בזמן אמת ולכן גם אין פה דיל או קומבינה או הסכם סודי כמו שהרכילות מבקשת לקבוע. בפועל אי אפשר היה להמשיך בחיבור שלנו ואני כמוביל מחאה בעיר הרגשתי כמו שמן ומים, לא מתערבב. כאב לי אישית ופיזית אבל הייתי חייב לפעול כמו שפעלתי, כי לא יכולתי לעמוד בזה.

גם לא חיכיתי עם המהלך לאחרי הבחירות, שאז כבר היה לי מנדט ביד ויכולתי לקום ולעזוב את איציק. אלא פעלתי בהקדם האפשרי וכדי שיהיה מספיק זמן לצדדים להערך מחדש. פעלתי בחברות אמתית עם איציק והוא יעיד (כמו הפוסט שהעלה בפייסבוק שהיה יכול להיות הרבה יותר אגרסיבי, אם רק היה רוצה).

לגבי עצם המהלך - ההסכמות הושגו ביחד עם מטה מפלגת העבודה ועברו את אישור הועדה המוניציפאלית ועם גופי מחאה מרכזיים בארץ ובעיר. העיקרון הוא שפועלים ביחד (אבל בהובלת נציג מפלגת העבודה והסניף) לחיבורים ובתקווה איחוד של הרשימות מהגוש האזרחי-ליברלי (ואני כבר פועל בעניין זה - האמינו לי). זה הישג שאם נצליח בו, אני כנציג סניף העבודה שמעולם לא הסתרתי את הזיהוי הפוליטי שלי ואני גאה בו, אוביל אותו ואין קרדיט חזק יותר מזה. אזכיר כי כ-70% מתושבי.ות העיר מעורבים במחאה באופן כזה או אחר ואי אפשר להתעלם מהאווירה הציבורית שיש בעיר מעורבת במחאה כמו רמת-השרון.

חשוב להגיד - אם לא הייתי מוביל את המהלך, המחאה הייתה חוברת לרשימה ומועמד אחרים בעיר והיינו מוצאים את עצמנו כסניף ומפלגה בעמדת נחיתות פוליטית וציבורית. ואז מה החברים.יות היו אומרים? למה לא ראינו את הנולד, למה גיא לא הביא את הדבר לפיתחנו, למה גיא לא יזם מהלך דומה?

אז יכול להיות שאשלם מחיר אישי ופוליטי על המהלך, כי הוא בהחלט לא פשוט. אבל אני שלם איתו ושוחחתי במשך כשבועיים מספר פעמים עם איציק בשקיפות מלאה ולשמחתי נפרדנו בהבנה והסכמה ואפילו השארתי לו את הסיעה במועצת העיר (שלא הייתי חייב).

מה בעצם יקרה? תקום רשימה עצמאית שיהיו שותפים לה ארגוני המחאה הארציים והמקומיים וכן מפלגת העבודה ואם מועצת הסניף תאשר. מפלגת העבודה כבר אישרה תמיכה כספית וזאת אל מול תמיכה כספית משמעותית של ארגוני המחאה. לכן, הרשימה הנה על-מפלגתית ובפרט לאפשר את התנאי הבסיסי של המהלך - חיבורים עם רשימות ליברליות נוספות ליצירת חזית גוש משמעותית (הן לא תסכמנה לרוץ באותיות א.מ.ת). ואם הרשימה תחליט בסוף גם להעמיד מועמד לראשות - זה לא יהיה מטעם הסניף עצמו.

מקווה שנצא בהחלטה שמגבה אותי ואת המהלך ולא פה-אחד, כך מקובל בדמוקרטיה.

[הצטרף למפגש מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני]

בנצי יוזנט: לטובת המזכ"ל, מבקש לחזור על דברי בנוגע לדרישת החוקה לקיים פריימריז חשאיים לתפקיד הנציג לראשות המועצה.

אסף הלחמי: תודה למזכ"ל שמכבד אותנו ומתנצלים שהתארך הדיון, אבל לכבוד לנו. אעדכן אותו כי מועצת הסניף פועלת מתוקף רצף המוסדות כקבוע בחוקה (סעיף 103-ב ו204-א') ולא בחרנו מועמד לראשות אלא חידשנו בישיבה קודמת את האמון בגיא קלנר כנציג למועצת העיר והיום אנחנו דנים בשינוי באופן ההתמודדות שלו ומעבר לרשימה עצמאית בשותפות גופי המחאה הארצית. אעיר כי המזכ"ל יכול לעדכן אותנו על ישיבת והחלטת הועדה המוניציפאלית שהוא חבר בה ועסקה בנושא.

דורון שלזינגר: יושב פה מועמד ראוי ובואו נתמוך בו! מה העניין?! כולם יישבו עם איציק אם וכאשר יבחר לראשות העיר וזאת צביעות. בהצלחה גיא!

כרמלה אבנרי: אני כשבע שנים יו"ר בית מלינוב - איציק היה ראש עיר נהדר וסייע לנו רבות. אבל התקופה שונה וישראל נסערת והיום לא יכול שהוא יוביל. יש בעיה וצריך להכיר בה וגיא מוביל מהלך נכון.

ערן חרמוני, מזכ"ל: נקלעתי לדיון סוער ואני נפעם. אין כמעט מקום שמגיעים ויש דיון ער וסוער כזה ובסה"כ זה סימן חיים אופטימי. יש בזה הוכחה שלכם אנשים, אכפת!

הועדה המוניציפאלית בראשות סימון אלפסי דנה שבוע שעבר בבקשה מטעם הסניף לתמוך בגיא קלנר בהתמודדות עצמאית בשילוב עם ארגוני המחאה. האישור נדרש כי מעורבת תמיכה כספית. אבהיר כי לא פנו אלי מראש מהסניף אלא הדבר עלה בועדה עצמה ואחרי דיון והבהרה שיש שותפות כספית משמעותית של ארגוני המחאה הצבענו בעד השותפות. אתם כסניף בהחלט ריבונים לדון ולקבל החלטות, העניין הכספי חייב לעבור דרך מטה המפלגה.

אסף הלחמי: מבקש מהחברים, לקיים הצבעה על הצעת ההחלטה, מקריא מהנייר [התבקשה הצבעה שמית]:

""חבר מועצת העיר גיא קלנר, ימשיך לייצג את הסניף כמועמדה למועצת העיר וברשימה עצמאית שבה וככל שיתאפשר יציג מועמדות לראשות העיר.

הרשימה נתמכת ע"י ארגוני המחאה השונים וביחד עם מפלגת העבודה יעמידו אמצעים כספיים ואחרים לטובת ההתמודדות.

הסניף קורא לגיא קלנר לפעול לחיבורים נוספים עם סיעות ומועמדים לראשות וכדי לייצר חזית אזרחית-ליברלית וכל שהיא ממשיכה לייצג את ערכי סוציאל-הדמוקרטיה של המפלגה.

הסניף מיפה את כוחו של מזכיר הסניף אביעם גפני לקבל החלטות נוספות ביחד עם נציגו גיא קלנר וככל שיידרש להביא החלטות, הצעות ונושאים בתחום המקומי".

מעדכן כי הפרוקוטול המלא יעלה באתר המפלגה וסיכום הישיבה יופץ לחברים ולמטה המפלגה.

ההחלטה התקבלה ברוב של 9 בעד, 2 מתנגדים ו-2 נמנעים (פירוט בנספח).

 

אביעם גפני: תודה לחברים.ות על הנוכחות והמעורבות ונרים כוסית לחג - המזכ"ל ישא דברים וחברינו שמואל בצלאלי יברך על היין.

 

* רשם, אסף הלחמי (מוצג תקציר הדברים ואין בהם כדי לייצג במדויק את הנאמר וככל שמי מהדוברים מבקש לתקנם - יצור קשר ישיר)

עותק עדכון שנשלח לחברים ומטה המפלגה כקובץ pdf PDF.

נספח: נוכחים

כרמלה אבנרי, שמואל בצלאלי, אמנון בר-עוז, אביעם גפני, אסף הלחמי, בנצי יוזנט, שאול ינאי, מוטי מזור, מירי קורן רומנו, גיא קלנר, חן אנוך, אברהם רוכלי ויפעת שורצברד - חברי מועצת הסניף; נורית דובנוב, דורי קרן, מלכה גרון, עמירם דובנוב, שוש היימן, רחל גפני, ליאורה גביש, אני רביץ, אילן כהן, אריק ברקת, בועז רז ודורון שלזינגר חברי.ות הסניף.

נספח: הצבעה על החלטה

בעד: כרמלה אבנרי, חן אנוך, שמואל בצלאלי, אביעם גפני, אסף הלחמי, שאול ינאי, גיא קלנר, אברהם רוכלי, יפעת שורצברד

נגד: אמנון בר-עוז, בנצי יוזנט

נמנע: מוטי מזור, מרי קורן רומנו

"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי