ליאור שמחה למזכ"ל התנועה הקיבוצית

Thank you for rating this article.

ליאור שמחה, חבר קיבוץ נצר סירני ומנכ"ל התאחדות יצרני החלב, מתמודד לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית - הבחירות ביום שלישי 13.2.24, ההצבעה בכל הקיבוצים - ידנית (בקלפי) ודיגיטלית (פרטים תעביר ועדת הבחירות).

במהלך השנים האחרונות אני פועל ללא לאות למען הקיבוצים, החקלאות, אמצעי הייצר וההתיישבות ומתוך אהבת הקיבוץ, החברים.ות ותחושת שליחות שהתעצמה במציאות שחידדה מה שהיה ברור לכולנו: לתנועה הקיבוצית חשיבות אדירה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי והצפון, ובחידוש שליחותה הלאומית של התנועה הקיבוצית על שלל ערכיה.

ב-13.2 אני צריך אתכם איתי - יוצאים לדרך חדשה!
יותר יוזמה, יותר עשייה - פחות דיבורים!
פשוט, כי אין לנו בית אחר.

התנועה הקיבוצית עומדת בצומת דרכים היסטורי והבחירות הללו מהחשובות שידעה התנועה. השעה הגורלית מציפה את הצורך של הקיבוצים לצאת לדרך חדשה עם הנהגה תנועתית חדשה, שמגדירה מטרה משותפת, עם יעדים ברורים. הנהגה שמתרכזת בעשייה למען הקיבוצים ולמען החברים, תחת  קו מנחה אחד: יותר יוזמה, יותר עשייה, פחות דיבורים. כל חבר וחברה צריכים בעת הזו להשפיע על דרכה החדשה של התנועה, פשוט כי אין לנו בית אחר.

עלינו לומר בקול רם וברור: רק הקיבוצים וחבריהם יחליטו מה יהיה גורלם. הם הקריבו כל-כך הרבה דם, יזע ודמעות, שכעת על המדינה להיות שם עבורם, מתוך הערכה לתכליתם. כמו אז, כך היום: תמיד הראשונים לעמוד בחזית.

אפשר לסייע או ליצור קשר דרך אתר האינטרנט, לעקוב בעמוד הפייסבוק או ישירות בווצאפ.

הבמה הרעיונית קוראת לחברי.ות ותומכי מפלגת העבודה בקיבוצים - הצביעו ליאור שמחה, לחידוש תפארתה של התנועה הקיבוצית.

חברים.ות קיבוצים רבים הביעו בי תמיכה ציבורית (ראו בעמוד הפייסבוק שלי) ובהם החתומים מטה, מזכ"לי התנועה הקיבוצית לשעבר, המביעים תמיכה בליאור שמחה כמזכ"ל הבא של התנועה הקיבוצית. על החתום איתן ברושי (גבת), אבשלום אבו-וילן (נגבה), זאב שור (עין גב), מוקי צור (עין גב), אלישע שפירא (עין השופט), גברי ברגיל (רמות מנשה), עדנה סולודר (גשר), עמירם אפרתי (דן), דובי הלמן (יוטבתה).

ליאור שמחה

ליאור שמחה

ליאור הוא חבר קיבוץ נצר סרני, בן 46, נשוי לכרמל ואב ל-4 ובעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה העברית. כיום משמש בתור מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל ובעבר מזכיר קיבוץ נצר סרני ובכיר בקבוצת "אדלר חומסקי ורשבסקי".

ליאור שמחה

מכתב אישי לחברי הקיבוצים

הקיבוצים הם השליחות שלי.

משקמים ומפתחים את קיבוצי הנגב המערב והצפון!

אחרי שנים ארוכות שבהן המדינה התעמרה, הזניחה והפקירה את הקיבוצים, אנו חייבים להחזיר לעצמנו את הכח ולקחת אחריות על גורלנו. השיקום מתחיל קודם כל בקיבוצי הנגב המערבי ובגבול הצפון, כפי שעשיתי עם שיקום רפתות קיבוצי הדרום והצפון, שחזרו לפעול כעבור 5 ימים מהטבח, אני מכין היום עם גופים רבים תוכניות לשיקום, ליווי ופיתוח פרקטי-ממשי של הקיבוצים.

מחזירים את הביטחון לקיבוצים

נמשיך לפעול ולהגדיל את הביטחון האישי (כיתות הכוננות) הקיבוצי (המדיניות הקרקעית) והכלכלי (החקלאות ואמצעי היצור). זה עובר דרך חיזוק מערכות החינוך, החקלאות ואמצעי היצור. נעשה זאת כולנו ביחד, שכם אל שכם, החברות והחברים, הנהגות הקיבוצים והתנועה הקיבוצית.

יוצרים חיבורים ושיתופי פעולה

בכל הארגונים שניהלתי, למדתי שבשביל לחולל שינוי צריך לחבר את "גלגלי השיניים", ליצור שיתופי פעולה וחיבורים. לרתום את כולם למטרה גדולה - את הממשלה, את שותפינו בתנועת המושבים והמועצות האזוריות, את הארגונים הכלכליים, את הפילנתרופיה, את ההון האנושי, את המוסדות הלאומיים, את משקעי ההיי-טק ועוד. זה עבד במשא ומתן מול האוצר על שמירת משק החלב, זה עבד במענקי הקורונה וזה יעבוד גם עבור כלל הקיבוצים אל מול אתגרי המציאות שהפכה למשימת חיינו.

במסגרת הפעולות הרבות של ליאור, עסק ובין היתר בנושאים הבאים.

חמ"ל אחים לרפת

כבר ב-7 באוקטובר בשעות הצהריים נפתח חמ"ל אחים לרפת מתוך התאחדות יצרני החלב, שמפעיל מאות מתנדבים שהם הלב הפועם של הרפתות.
כפי שעשיתי עם שיקום רפתות קיבוצי הדרום והצפון שחזרו לפעול כעבור ימים בודדים מהטבח, אני מכין היום עם גופים רבים תוכניות לשיקום, ליווי ופיתוח פרקטי-ממשי של הקיבוצים שנפגעו וממשיכים להיפגע.
לחצו לצפייה בסרטון הסוקר את פעילות חמ"ל אחים לרפת וסקירה נוספת באתר התאחדות יצרני החלב בקישור.

נגד שדה תעופה בעמק יזרעאל

עוד מאבק של כולנו - כחלק מתפקידי כיו"ר התאחדות יצרני החלב נחשפתי לאיוולת הנוראה של בניית שדה תעופה בינלאומי בצפון בין עפולה לניר דוד. למה איוולת?

1, כי הקמה של שדה כזה תסגור כ-60 רפתות ותחסל את הפרנסה ויכולת הקיום של החקלאים.
2, כי שדה כזה יצריך ייבוש של אלפי דונמים של גידולי שדה. שוב פגיעה בהתיישבות.
3, כי הפגיעה האקולוגית בחיות ובעיקר בציפורים הנודדות באזור כבר אלפי שנים היא בלתי הפיכה.
4, כי איכות החיים של כל תושבי האזור תיפגע קשות מזיהום הרעש ובעיקר מהסכנה של מטוסים אשר עלולים בכל רגע להתרסק בשל הציפורים הרבות שחיות באזור.
5, כי יש תוכנית לשדה בינלאומי בדרום ושם זה יעשה דברים טובים מאוד. זה יגביר את התיירות, את התעסוקה ואת המעורבות הממשלתית.. הרשויות באזור מעוניינות בתוכנית הזו.

כמזכ"ל התנועה הקיבוצית אאבק בהקמה של שדה כזה באזור כ"כ צפוף שהוא אסם הגרעינים הישראלי. ב2.2 התקיים פרלמנט העמק שם הזמנתי לשמוע ולהשמיע איך נכון לעצור את המחדל הזה כחלק מתוכניותי ליום שאחרי הבחירות.

כיתות הכוננות

אסור לתת להם להמשיך לפרק אותנו.

הסיפור של מאבק כיתות הכוננות מדיר שינה מעייני וצריך להטריד את כולנו. כמו שעשינו במשק החלב, גם כאן צריך לשלב ידיים בין כל אנשי ההתיישבות העובדת, מושבים, קיבוצים, ישובים קהילתיים ולצאת למאבק למען חיינו ועתידנו.

הצטרפו למאבק.

בתקשורת

  1. אתר Mynet: מפשיל שרוולים: ליאור שמחה רוצה להיות מזכ"ל התנועה הקיבוצית הבא (למאמר המלא בקישור)
  2. רשת 13: לא ייתכן שאין מנהלת תקומה גם לצפון - חייבים לשנות את זה (לסרטון המלא, בקישור)
  3. ישראל היום: כנס מיוחד לתמיכה במועמדותו של ליאור שמחה לראשות התנועה הקיבוצית (למאמר המלא, בקישור)
  4. כאן 11: קראתי לממשלה לדאוג גם לתושבי הקיבוצים בצפון (לסרטון המלא, בקישור)
  5. אתר התנועה הקיבוצית: הכר את המועמד לתפקיד מזכ"ל התנועה (למאמר המלא, בקישור)

עוד מהתקשורת על ליאור שמחה.

ב-13.2 יוצאים לדרך חדשה!
יותר יוזמה, יותר עשייה - פחות דיבורים!
פשוט, כי אין לנו בית אחר.

אפשר לסייע או ליצור קשר דרך אתר האינטרנט, לעקוב בעמוד הפייסבוק או ישירות בווצאפ.

ליאור שמחה

הבמה הרעיונית קוראת לחברי.ות ותומכי מפלגת העבודה בקיבוצים - הצביעו ליאור שמחה, לחידוש תפארתה של התנועה הקיבוצית.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי