אבי שקד - על מפלגת העבודה ומגזר ערביי ישראל

Thank you for rating this article.

דברים על חשיבות מפלגת העבודה, התחייבות להשאר בה ושילוב מגזר הערבים אזרחי ישראל, בכנס המתמודדים שנערך במחוז ירושלים בתאריך 15.5.24.

אני ציוני, צבר וכל החיים שלי פה ויש לי דירה אחת ואישה אחת. השוני היחיד מכם שאני מביא הצעה שמפלגת העבודה לא תיסגר ושאני מוכן לקחת סיכונים. בכל חברה יש קיצוניים וגם אצלנו יש בן-גבירים, אז בגלל שבחברה הערבית יש גם קיצוניים אמדר אותה ולא אנסה לחבר אותה? חולק על כך, אני מעוניין שמפלגת העבודה תחזור לעברה וזאת התכנית שאני מציע. נכון, אני חולם. אבל רק בזכות חלומות אפשר להגיע להגשמתם.

לא מאמין בפחות ממהפך של מפלגת העבודה, שתמיד הייתה מפלגת שלטון ואני מאמין בה ... אני אומר בואו נשאיר את מפלגת העבודה ונעשה עוד מהלך שהוא תשלום לחברה הערבית, מוכן לתת להם להציג ראש ממשלה שיהיה לפני בממשלת חילופין וחמישים אחוז מהשרים. למה אני אומר זאת? בחברה הערבית יש אנשים יוצאים מהכלל שבסה"כ רוצים לשקם את ההזנחה של חמישים השנה האחרונות.

כל המצטרפים למפלגת העבודה יברוכו, רק שיזכור שהוא מצטרף למפלגת העבודה. מקווה שלא ישכחו שהם חברי מפלגת העבודה.

יש לנו מטרה אחת משותפת - להעיף את הליכוד מהשלטון. חילוקי הדעות שעליהם תתמודדו ב-28 הוא במי תבחרו. אנחנו נקבל כל הכרעה דמוקרטית ונישאר במפלגת העבודה, אם תישאר. אנחנו מתחייבים ולא שומעים זאת מיאיר גולן שלא אמר בקולו את המילה "מפלגת העבודה" ופעם אחת לא אמר מה יעשה אם לא ייבחר.

אני איש חלומות, יכול להיות שאני מקדים את זמני. אבל אני בא מעמדת איש עסקים ויודע שכדי לחזור לארבעים מנדטים, אני מוכן לשלם - זה ההבדל ביני לבינכם.

 

"כדי לקיים את יסוד השבת בחיי ישראל אינני צריך להסכמים בין מפלגתיים... השבת בשבילי היא מעמודי התרבות העברית וההישג הסוציאלי"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי