מפלגת העבודה ומרצ הסכימו על איחוד והחלפת שם המפלגה

Thank you for rating this article.

התאחדנו. עת הכרעות, הגיע זמן תקווה. הגיע זמן לנצח!

מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד רשימות.

צוות החיבורים של מפלגת העבודה בראשות יו"ר המפלגה וסגן הרמטכ"ל לשעבר,יאיר גולן, וצוות החיבורים של מרצ בראשות מזכ"ל המפלגה, תומר רזניק, הגיעו להסכם היסטורי במסגרתו יתאחדו למפלגה בשם "הדמוקרטים".
שלא כבעבר, לא מדובר ב"בלוק טכני", אלא על מהלך היסטורי שמייצר מפלגה אחת.

במסגרת ההסכם בין מפלגת העבודה למפלגת מר"צ הוסכם שרשימת המפלגה החדשה לכנסת תיבחר בפריימריז דמוקרטים על ידי חברי המפלגות והמתפקדים החדשים שיצטרפו.

בדומה להבטחות ייצוג מגדרית או מגזרית יתקיים מנגנון של הבטחת ייצוג אשר יבטיח כי עד המקום ה-4 ברשימה ייכלל לפחות נציג אחד ממרצ, עד המקום ה-8 לפחות נציג נוסף, וכך גם עד המקום ה-12 וה-16. הבטחת ייצוג בשיעור דומה (25%) תינתן גם במוסדות המפלגה החדשה. היו"ר המיועד גולן יוכל לבחור את המועמדים במקומות 2 ו-11 ברשימה. השריונים והבטחות הייצוג יהיו תקפים לבחירות הקרובות בלבד, ולאחר מכן הנציגים ייבחרו רק בפריימריז.

כמו כן, הסיעות המוניציפליות של מרצ – חלק משמעותי מכוח השטח של המפלגה, יצורפו למפלגה ויהפכו גם הן לסיעות מייצגות של המפלגה המאוחדת, יחד עם סיעות העבודה ברשויות המקומיות.

גלעד קריב: "לפני יותר משנה התחלתי לפעול לאיחוד הכוחות של מפלגת העבודה ומרצ, איחוד שיוביל את המחנה הדמוקרטי. מה שנראה אז לרבים כמהלך רחוק - הפך היום למציאות. ‏הסכם האיחוד שנחתם היום, הוא רגע מכונן בהחזרת הפוליטיקה הישראלית למסלול ערכי ושפוי. ‏אין לי ספק כי כוחות רבים נוספים, לרבות מהמחאה הדמוקרטית, יצטרפו למהלך. בניהם, מאות אלפי ישראלים שמאמינים בביטחון ובחתירה להסדר מדיני, בצדק חברתי ובערכים ליברלים, בשוויון, בסובלנות ובחיים משותפים. יחד אתם נבנה בית פוליטי נחוש ואפקטיבי, המציג אלטרנטיבה אמתית לדרכה של הממשלה הכושלת והמסוכנת. תודה והערכה גדולה לכל מי שעסקו במלאכה מטעם שתי המפלגות ובתוכם יו״ר העבודה יאיר גולן, מזכ״ל מרצ, תומר רזניק, חברתי חברת הכנסת נעמה לזימי וכל יתר החברים והחברות" (פייסבוק).

Labour Friends of Israel: "Congratulations to our sister parties 'Havoda Party' and 'Meretz Party' on their historic merger. They have formed a new liberal-democratic Zionist party: The Democrats. We wish them the very best! 🌹" (twitter)

ח"כ נעמה לזימי: "בבחירות הבאות שבתקווה יהיו מהר ככל שניתן, נהיה לא רק למודי ניסיון, אלא עם ההחלטות הנכונות לטובת המחנה ולטובת המדינה. הבטחנו שנגיע אליהן עם החיבורים הנכונים והמחויבויות הנכונות ליום שאחרי. הבטחנו וכך נעשה. ניתן תקווה למציאות אחרת, נבנה פה מחדש את המחנה הדמוקרטי - ליברלי - חברתי, נמקסם את כוחנו ונפעל לכונן פה את ישראל שאנחנו חולמות עליה ומאמינות בה!" (טוויטר)

"התורה ניתנה לישראל, ולא ישראל — לתורה; בלי ישראל אין תורה, בלי ישראל אין מדינה, ואהבת ישראל קודמת לכל"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-48,288
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 24.6.24, העבודה-מרצ עם 11 מנדטים (N12), העבודה 5 ומרצ 4 מנדטים (מעריב)
למעקב סקרים

יצחק רבין - סניף מודיעין לא שוכח 2010

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי