אנטומיה של אובדן נכס מניב - או איך הנהלת מפלגת העבודה מפקירה את נכסיה
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- נוצר ב ראשון, 27 אוקטובר 2024 15:40
- מחבר\ת הפרולטר {אסף הלחמי}
אנטומיה של אובדן נכס מניב
נבחרי העבודה והיום הדמוקרטים לא יודעים לשמר נכס מניב - מותג מפלגת העבודה, שזוכה לעשרות אלפי חיפושים בחודש ובהקשרים שונים, נמחק מהרשת ומגוגל בפרט.
אתר המפלגה בכתובת havoda.org.il מופנה לאתר הדמוקרטים וכך גם עמוד הפייסבוק, ה-X (טוויטר) וכו' וללא כל מאמץ ניכר לשמר את נכסי החיפוש אחר המותג בכותרת האתר החדש, בפעילות SEO כלשהי ובכלל בתהליכי המיתוג.
מתוך רצון למחוק את המותג הישן (העבודה) לטובת החדש (הדמוקרטיים), מתעלמים נבחרי העבודה והנהלתה מעשרות ומאות אלפי גולשים שעדין מחוברים למותג - ואם לא ברמה הערכית אלא ברמת חיפוש ואיתור מידע כאמצעי קשר, התפקדות, סניפים וכו'. במחי פעולה אחת חסרת מחשבה, כל אותם גולשים שהם גם מצביעים.ות פוטנציאלים לא מקבלים מענה, יחס ובהתאמה לא ידעו להתחבר למותג החדש.
זוהי טעות של מתחילים בשיווק רשתי, שהיה מהווה עילת פיטורים וסילוק לעולם מהתחום.
דוגמאות למחדל הניהולי אפשר למצוא בכל נכס דיגיטלי של מפלגת העבודה. למשל, תוצאות החיפוש בגוגל שגורמים זרים מטפסים בהן על חשבון נכסי המפלגה, או עמוד המפלגה ברשת X (טוויטר לשעבר, ראו משתמש @HavodaParty) שהופקר וכעת ארגון אנטי-ישראל השתלט עליו ועושה בו שימוש הסברתי כנגד מדינת ישראל.
מדובר על מחדל שיווקי כלכלי שיעלה לגוף הפוליטי הזה במאות אלפים ואולי מליונים של שקלים שיאלץ להוציא בקמפיין הבחירות 'העתידי' שאפילו ברק וגבאי לא העזו לבצע באופן בוטה וחסר אחריות כזה. למפקפקים בנפחי החיפוש והעניין במותג העבודה, מובאים נתוני חיפוש תקופתיים בגוגל ובכלל.
חשוב לציין, אין בניתוח הזה ביקורת על תהליך המיתוג מחדש אלא על האופן בו הוא מבוצע וחוסר המחשבה והחובבנות שיפגע אנושות בסיכוי ההצלחה שלו. באופן תמוה, מותג נוסף האמור להתמזג אל תוך המותג הפוליטי החדש "מפלגת מרצ" משמר את הנכסים הדיגטליים שלו וכך גם את ערוצי הקשר והגיוס החשובים להמשך פעילותו - עצמאית או בתוך המותג החדש (אפשר לבקר באתר המפלגה בכתובת www.meretz.co.il או בחשבון רשת X).
ההתייחסות למותג מרצ, חשובה בהקשר של סעיף 4.3 בהסכם האיחוד שאושר במושב הראשון של הוועידה ה-11 ובו נקבע כי "4.3 המפלגה תפעל, בהתאם לדין, לשינוי שם המפלגה ל"הדמוקרטים", או כל שם אחר עליו יחליט יו"ר המפלגה (בכפוף לאישור המוסדות המוסמכים), כדי להביא לידי ביטוי את האיחוד". אך לא נראה כי היו"ר פעל או פועל, וכפי שהונחה בהחלטת הוועידה, ליישום סעיף זה באופן רשמי דרך המוסדות. לראיה, במושב השני של הוועידה ה-11, שהיא המוסד המוסמך, אין הצעה לסדר בנושא. אולם, במבחן המעשה בשטח, רק מותג העבודה עובר מחיקה ולא מותג מרצ.
זכרו ניתוח קצר זה, כאשר יפנו אליכם בבקשות לתרום ולהתנדב.
בורות אינה מחלה חשוכת מרפא והכרוניקה, ידועה מראש.