עמירם סטרולוב: צדק חברתי הוא גם שוויון תחבורתי
- פרטים
- קטגוריה: מאמרים
- נוצר ב שישי, 09 נובמבר 2012 15:48
- מחבר\ת עמירם סטרולוב
צדק חברתי הוא גם שוויון בתחבורה: זהו גם חיבור ישיר לתפיסה האסטרטגית כלכלית לצדק חברתי, אותה פיתחתי במסגרות אקדמיות ומעשיות בחמש עשרה השנים האחרונות. עיקרה הנעת פרויקטים לאומיים בשיתוף כל המיגזרים במשק, ובשילוב בין תקציבי מדינה, הון ציבורי והון פרטי. יישומה בתחבורה תחילה, יהיה המנוף להחלתה על כל המערכות הציבוריות אשר הוזנחו במשך שנים.
שלום רב,
במשך למעלה משלושה עשורים מילאתי תפקידים בכירים במיגזר הציבורי, הממשלתי והפרטי בארץ, ובפרוייקטים של הבנק העולמי בחו"ל.
עשיתי זאת ב"אגד", בעיריות תל-אביב וירושלים, במשרד התחבורה, בצה"ל, בוועדה להכנת תכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים וברחבי העולם.
אני בוגר הטכניון לתואר ראשון ושני, בעל ניסיון ייחודי בניהול אסטרטגי ובפיתוח מערכות תחבורה ובטיחות בדרכים.
אני היחיד במפה הפוליטית המציג, מתאים ויכול להוביל שינוי כיוון בהתנהלות התחבורתית ברמה הלאומית.
חייבים שינוי אסטרטגי בתחבורה ובתחבורה הציבורית כי:
- כ- 20% מסל ההוצאות המשפחתי החודשי מוקדש לתחבורה, סעיף שני אחרי ההוצאה על דיור.
- תחבורה ציבורית יעילה ושוויונית היא זכות בסיסית וחובת המדינה לאזרחיה.
- דיור ותחבורה הם המפתח לצדק חברתי, ליצירת מקומות עבודה מפרנסים ולצמצום פערים.
- כבר שנים אין מבוגר אחראי שמבין באמת את צורכי מערכת התחבורה הארצית.
- מדינת ישראל דוהרת לקראת משבר תחבורתי חריף עד כדי סכנה ממשית לשיתוק הפעילות הכלכלית והאזרחית.
- מחיר הדלק ימשיך להיות נתון להשפעות חיצוניות, ובטווח הארוך רק ימשיך לטפס מעלה.
- התופעה של הובלת אלפי נוסעים מדי יום באוטובוסים בצפיפות ודוחק אינה גזירה משמיים.
- אין להסכים למציאות של שעות עמידה בפקקים על הבזבוז המשווע בעלויות ובמשאבי זמן.
- אין להסכים למציאות לא מאוזנת של הזנחת התחבורה הציבורית מול מיסוי גבוה של הרכב הפרטי.
הסוגיה התחבורתית הינה חלק בלתי נפרד מיתר תחומי החיים כגון דיור, תעסוקה, בריאות, והשכלה
למפלגת העבודה כמובילת החזון לשינוי חברתי וכלכלי אסור להשאיר את המגרש התחבורתי ללא מענה ראוי והולם.
יחד נעשה את השינוי