הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

ההגיון של שר הביטחון

Thank you for rating this article.
בין שתי ספינות עובר קו של הגיון אחד.

הרי לכם סיפור על אדם, מוכשר ובעל ניסיון, את אומץ ליבו הוכיח בעבר.רבים הלכו אחריו מתוך אמונה עיוורת בידיעה שיובילם לחוף מבטחים.

אירוע מכונן כלשהוא פגע באיש והשאיר אותו מצולק ומריר. רדוף יצר נקמה דולק האיש אחרי מי שפגע בו ואינו רואה יותר את העולם סביבו.

 אם יש ספק לקוראים במי מדובר עליהם לדעת שבארבע שורות נעשה ניסיון לתמצת את סיפורו של אחאב, רב החובל של ה"פקווד", אניית ציד לווייתנים. הספר "מובי דיק" של הרמן מלוויל, מתאר מסע שבו כל המלחים, האוניות ואפילו האוקיינוסים משמשים כתפאורה לקיבעונו של אחאב ושאיפתו האובססיבית לפגוע באויבו הגדול. אויב שכלל אינו מאיים על איש אלא רק על יוקרתו של הקברניט.

 אם בהרפתקאות חפצנו הרי שסידרת הטלוויזיה והסרטים "מסע בין כוכבים" גם היא מתארת את קורותיו של מפקד ספינה. הפעם אלו מסעות הספינה "אנטרפרייז" והקפטיין האמיץ קירק. בהמשך זהו הקפטיין האמיץ פיקארד אך מטרות המסע נשארות קבועות מתוקף תכנון לטווח ארוך ובסיס אידיאולוגי- התפתחות ושימור המין האנושי.

 צריך לדעת שר הביטחון כי אם בלווייתן שלו הוא נלחם, עליו לזכור כי מספינתו של אחאב נותר רק ישמעאל וגם זאת כדי להזהיר מפני אנשים המוכנים להקריב הכול כדי לנצח בקרב אישי. אם ברצונו להעז ולהגיע למחוזות שטרם הגענו אליהם הרי טוב יעשה אם יכיר בעובדה כי החללית "אנטרפרייז" שרדה במציאות המדומה בזכות החלפתם של קברניטים ובמציאות שלנו בזכות הפופולאריות שלה- גם כשזה מדע בדיוני זה צריך להיראות הגיוני.

"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש