הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

"עובד מאורגן" זו לא מילה גסה !

Thank you for rating this article.

ב"מכתב למערכת" אשר קראתי הבוקר באחד העיתונים, הואשם מר עופר עיני בכך שכל מאבקו החדש למען עובדי הקבלן איננו אלא ניסיון "להחזיר את הפנקס האדום". ואכן זה נשמע נורא, כי אכן כל הממשלות האחרונות אשר לפני ממשלתו זו של מר נתניהו הצליחו בכישרון ובכוונה להפוך את הביטוי "עובד מאורגן" למילה גסה, וכך הצליחו להפוך את הפועל הפשוט,- רובם ככולם, אגב, מצביעי "ימין",-  לאבק אדם חלש ומאוים, מפורר, מפוחד, חסר כל מגן, ונתון לבוז ולמרמס.

קטונתי מלדעת אם וכמה אינטרס אישי יש במאבקו הנוכחי של מר עופר עיני. אבל שלי יחימוביץ בהחלט איננה "עוד עסקן" המחפש רק כוח לעצמו ומישרות למקורביו. וצריך שמעתה ואילך מול בעלי המיליונים ובעלי המיליארדים גם לפועל הפשוט תשוב להיות איזושהי יכולת מיקוח.

"פנקס אדום" ? שיהיה כחול לבן, מצידי. אבל הפועלים צריכים לשוב ולהתארגן. כי מעסיק שיכולת המיקוח שלו היא אבסולוטית, ומולו,- רוב העם,- פועלים העומדים כנועים ודלים כל אחד לעצמו, בלי שום יכולת מיקוח בכלל, היא מצב אשר חד משמעית, מעכשיו והלאה, כבר לא יימשך.

 

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש