הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

אסור לנו לעבוד אצל נתניהו

Thank you for rating this article.

הי זאת שלי. להלן סטטוס לא פופולרי. האסטרטגיה של נתניהו בנושא איראן נכשלה כישלון מהדהד, ואני לא מזדהה עם גישתם של הרצוג ולבני שמתייצבים עכשיו לימינו ללא תנאי ומחזקים את אותה אסטרטגיה ממש שהביאה אותנו עד הלום.

נתניהו: שגיאהההליכה על הראש של נשיא ארה"ב ברק אובמה, ההתערבות הבוטה בפוליטיקה האמריקאית, הזיקה הגלויה והגסה לרפובליקנים, הנאום בקונגרס שנרקם מאחורי גבו של הבית הלבן. כל אלה היו כישלון מוחלט.

כן, אני יודעת שיש רבים שרואים בזה הפגנת פטריוטיזם. אבל פטריוטיזם הרי אמור להיות למען המדינה, נכון? אז אם בסופו של סבב ההופעות היהיר הזה, אנחנו נמצאים בנתק מוחלט והיעדר השפעה טוטאלי על הסכם שבו האויבת החזקה והמרה ביותר שלנו מקבלת לגיטימציה, והממשלה שלנו קוראת על ההסכם הזה באתרים באינטרנט – האם זה לטובת המדינה?

על שגיאות לא חוזרים. שגיאות מתקנים.

אנחנו בפתחו של עידן חדש. במידה רבה זה היה הסיוט שלנו: ארה"ב ואיראן מתקרבות, איראן הופכת ממוקצה ומוחרמת למעצמת על אזורית שמקבלת לגיטימציה, אליה יבואו אוטוטו להיות מסדירה, מפשרת, ולה יודו על מאבקה בדעאש. בעצם, הלגיטימציה לאיראן היא נשק רב עוצמה בידיה יותר מכל צנטריפוגה.

אלא שההסכם הוא עובדה מוגמרת. אין שום אדם בר דעת שבאמת מאמין שרוב של שני שליש בקונגרס יגוייס לצורך מלחמה בוטו של הנשיא אובמה, ולפיכך קריאות המאבק בממשל, הקמפיין הגלוי נגדו, כתבי האישום הפומביים נגד אובמה ותרחישי האימים על קץ העולם המתקרב – אולי מביאים איזה קתרזיס, אבל זו חזרה אומללה ומסוכנת על השגיאות שכבר נעשו.

ארה"ב היא הנכס האסטרטגי החזק ביותר שלנו. עכשיו נדרש נתניהו להתעשת במהירות ולנסות לסלול מחדש מסלול של הידברות אל הבית הלבן. שיח של ידידים עם ארה"ב הוא חיוני לנו כמו אוויר לנשימה בשנים הארוכות שצפויות לנו עכשיו במהלך יישומו של ההסכם.

לא מסכימה עם עמדתם של הרצוג ולבני שמתייצבים באופן מוחלט לימינו של נתניהו. ולא רק בגלל שאנחנו אופוזיציה, אתם יודעים שאין לי שום בעיה לפרגן ולשתף פעולה עם הקואליציה כשזה נדרש לטובת המדינה ולטובת אזרחיה, אלא משום שזו שגיאה עניינית.

אסור לנו לעבוד אצל נתניהו כשהוא שוגה שגיאה כל כך חמורה. יכול להיות שזה מתקבל טוב בציבור כרגע אבל לנו יש חובה לעשות את הדבר הנכון.

הנכון הוא להנמיך את סף ההיסטריה, ולהכיר לפחות בכך שההסכם הזה - ככל שהוא מלא פגמים וסכנות וחורים - מרחיק את איראן מהגרעין שעה שעד לחתימתו היא היתה חודשיים לפני פצצה. וחוץ מזה, שזו המציאות, קשה ככל שתהיה, ואתה צריך להתמודד:
להכיר בכך שצריך מעכשיו לעבוד יחד עם האמריקאים ולא נגדם, ולנסות לייצר עמם שת"פ בעת ישום ההסכם, שת"פ שיגן על בטחוננו ועל מעמדנו, יאפשר לנו להביא לסתימת פרצות בו, ולתבוע פיקוח יותר הדוק. וכן, גם לתבוע סיוע בטחוני כזה שיחזק אותנו ויאפשר לנו להיות ערוכים לקראת סכנות ההסכם. נוסף על הסיוע הנכבד שאנחנו כבר מקבלים מאמריקה, בשווי 10 מיליארד שקלים בשנה.

אין שום הכרח ומאוד לא רצוי לעמוד בסטנדרטים השגויים והפופוליסטיים של נתניהו למיהו פטריוט, ולהציג לפניו תעודות לאהבת המדינה. לא הוא יחלק לנו ציונים. אפשר פשוט לעשות את הדברים הנכונים למען המדינה ולמען אזרחיה. גם כשזה לא הכי פופולרי.

בתמונה: שגיאה

========

מעמוד הפייסבוק של חכ יחימוביץ'

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש