הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

אין פרסי טיפש

Thank you for rating this article.

אני חד משמעית לא סוטה מהנושא. אני בפירוש מדבר על הבחירות הקרובות. גם אם לרגע תחשבו שכאילו לא. כי כולנו קוראים לעצמנו על שם ארץ המוצא. אף שכולנו יהודים. כי מעבר לגנטיקה האדם הוא תבנית נוף מולדתו. ולכן יש "רומנים" ו"עיראקים", ו"טריפוליטאים", ו"פרסים". ויד על הלב. מישהו ראה פעם "פרסי" שהוא לא מחושב? שעושה דברים לא ברציונאליות ? לא בחשיבה חכמה ומפוכחת ? כאילו, יד על הלב. מישהו ראה פעם פרסי טיפש?

כי מה שאני אומר הוא שאם אתם רוצים לדעת איך באמת חושב פרסי בפרס, תסתכלו על איך חושב "פרסי" בישראל. שום אמוציות, חבר'ה. רק הגיון ברזל. ואם כך, האם יש למישהו באמת הסבר,- עכשיו שאתם חושבים על זה,- למה בעצם שהפרסים ירצו לפתח נשק גרעיני ? למה בעצם שהפרסים ירצו להשמיד את ישראל ? איך בדיוק זה יועיל להם ?
כי הנה ב"שפד"ן" ( צינורות השפכים של גוש דן ) אין שום דבר סודי. שום דבר. וגם אין שום דבר סודי בכביש שש. אז למה בדיוק הסודיות הנוראה, מין "מדינה בתוך מדינה" כמו שקוראים לזה, בקוו צינור הנפט אילת אשקלון ? הרי איפה בדיוק הצינור כולם יודעים. אי אפשר להסתיר את זה. אי אפשר ללכת לטייל בערבה ולא להיתקע בו עם האף. אז מה הסודיות ? למה ? יש למישהו השערה ?
כי הנה אנחנו עכשיו לפני בחירות. ולכולם ברור שהממשל שלנו קנוי, לכאורה, פשוט קנוי כך או אחרת על ידי בעלי ההון, ונראה שבמודע ובמזיד כל מעשיו של הממשל כולם הם רק להעביר גם את האחרונה שבפרוטותנו ולהגיר גם את האחרונה שבטיפות זיעתנו לטובת כיסיו של האלפיון העליון,- ולא שמפלגת העבודה בעניין הזה היא לא בדיוק לגמרי כמו ביבי אבל ביבי בטח שבעניין הזה לפחות הוא חד משמעית הכי גרוע,- אבל כשבאים לקלפי מחליטים לפי דבר אחר. כי כשיש דב בחוץ זה פחות חשוב אם הבטן מקרקרת.
אבל האם באמת יש דב בחוץ ?
כי הנה כל העיתונים באיזור שלי פירסמו ואפילו פעמיים את ה"מכתב למערכת" שלי, ואני כולה איש פשוט, לא מקוראי הארץ, אז אני לא יודע אם לא התפרסם בעוד עיתונים, כי כולם הבינו שזה פשוט ככה. כי לא שנורא אוהבים אותנו. אבל חוץ מהטמבלים החדשים עם הטנדרים שמוציאים להורג בעיקר את האנשים שלהם, חוץ מבדיבורים גם אף אחד לא באמת מנסה להרוג אותנו. קיומנו עושה להם רק טוב. אז קיראו גם אתם מה כתבתי. בסוף אני אשים שוב את השורה התחתונה שלו. וגם, כמובן, גם את השורה התחתונה של גם כל המכתב הזה.
***
רגע !!! נפט של מי בדיוק זורם בצינור ?
הנה הייתה עכשיו דליפת נפט אדירה ונוראה ואיומה בערבה, והלב כואב על מה שנהרס, אך הנה בשל כך מסתברת לכולנו עובדה מפתיעה ומרתקת: כמויות אדירות, פשוט אדירות, של נפט גולמי זורמות בצינור ענק מהים האדום אל הים התיכון דרך שיטחה של מדינת ישראל !!!

רגע !!!  משהו מוזר, לא ?

נפט של מי זה, בעצם ?

איזה מדינות בדיוק מזרימות את הנפט שלהן בצינור הזה ?

מיהן המדינות מפיקות הנפט שמשתמשות בצינור מאילת לאשקלון ?

לפעמים אנחנו פשוט לא שואלים את עצמנו את השאלות הכי ( הכי !!! ) בסיסיות !!!

מיהן מפיקות הנפט, והלא כולן עד אחת מדינות אוייב !!! שמעבירות את הנפט שלהן מים סוף לים התיכון באמצעות "האויב הנורא", באמצעות "השטן הקטן", מדינת ישראל ?

? נכון מסקרן

האם יכול להיות שבעצם כל השנים ( כל השנים !!! ) יש בין הממשל הישראלי ובין הממשל האיראני שיתוף פעולה פורה ומלא,- כמו שהיה בתקופת השאח ובעצם לא נפסק מעולם,- ובעצם כל הדיבורים של מר מחמוד אחמדיניג'ד מצד אחד ושל מר בנימין נתניהו מן הצד השני נועדו נטו ואך ורק לצרכים פנימיים, אך ורק כדי ללכד את העם לצרכים פנימיים סביב "הסכנה האיומה שמבחוץ", ובעצם הם פשוט, אבל פשוט, ולגמרי, אבל לגמרי, פשוט שקרים ?

***

כן. אני אחזור שוב על השורה התחתונה. דב ? מבחוץ ? אז זהו, שלא דובים ולא יער :

"האם יכול להיות שבעצם כל השנים ( כל השנים !!! ) יש בין הממשל הישראלי ובין הממשל האיראני שיתוף פעולה פורה ומלא,- כמו שהיה בתקופת השאח ובעצם לא נפסק מעולם,- ובעצם כל הדיבורים של מר מחמוד אחמדיניג'ד מצד אחד ושל מר בנימין נתניהו מן הצד השני נועדו נטו ואך ורק לצרכים פנימיים, אך ורק כדי ללכד את העם לצרכים פנימיים סביב "הסכנה האיומה שמבחוץ", ובעצם הם פשוט, אבל פשוט, ולגמרי, אבל לגמרי, פשוט שקרים ? "

***

מפקד חיל האוויר של מדינה שפעם כמעט כבשה את כל העולם אמר, במישפטו: 

"אפשר תמיד לגרום לאנשים ללכת אחרי המנהיג. זה קל. כל מה שאתה צריך זה להגיד להם שהם מותקפים, ולהאשים את הפציפיסטים בחוסר פטריוטיות ובחשיפת המדינה לסכנה. זה עובד אותו הדבר בכל מדינה".

זה אכן עבד היטב במדינה שלו, וכבר שלושים שנה זה עובד גם אצלנו. אבל הפעם, האסון שהרס את שמורת עברונה לנו פקח את העיניים. איראן רק מתחזה לאויב, וגם מנהיגיה וגם ביבי פשוט מנצלים את ההתחזות הזאת בחדווה. בפעם הבאה שיבוא ביבי ובפעם האלף יאמר : "דובים !!!" "אטום !!! " "איראן !!!",-  נגיד לו: "שטויות !!! עכשיו נפקחו עינינו ואנחנו יודעים שגם אחמדיניג'אד וגם אתה פשוט משקרים. הסכנה הקיומית האמיתית היא שבהסכמתך המלאה החברים העשירים שלך חומסים את אזרחי המדינה הזאת על ימין ועל שמאל. הפעם, אנחנו נבחר במישהו שישנה זאת".

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש