הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

עו"ד אליס גולדמן וניצב בדימוס משה מזרחי

Thank you for rating this article.

מבין המועמדים הללו שאינני מכיר אישית עו"ד אליס גולדמן תהיה ברשימתי, יחד עם ניצב בדימוס משה מזרחי.

מאסתי בשיטה לפיה בישראל מה שנראה כמו שוחד, מריח כמו שוחד, ועושה קולות של שוחד הנה במדינה שלנו הוא "לא בהכרח" שוחד.  מאסתי בשיטה לפיה מכרזים מוטים והעסקת אנשים לפי קריטריונים שטובת הציבור איננה אחד מהם הם אצלנו בחזקת "אולי מסריח אבל כשר".

עו"ד אליס גולדמן היא היחידה שמצאתי, למקרא פירסומיהם של המועמדים, שנראה כי היא מבינה שלפני, הרבה לפני, שיגמרו אותנו הדובים והצפעים שמבחוץ יגמור אותנו סרטן השחיתות מבפנים.

הרכבתי לי רשימה של עשרה אנשים, אכן רק כמעט סופית, שאסמן כבחירותיי בפריימריס של "העבודה". עו"ד אליס גולדמן, וגם ניצב בדימוס משה מזרחי, שניהם כלולים, בתחושה של תקווה גדולה, ברשימתי זו.

***

( קו"ח מאתר המפלגה. )

אליס גולדמן, עו"ד

משפטנית בת 45, נשואה, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה, תואר ראשון במשפטים ותואר שני בלימודי משפט. תושבת נשר במרחב חיפה, פעילה חברתית וסביבתית, לוחמת בשחיתות שלטונית ולמען יצירת צדק חברתי במשך שנים, מקימת החוג לזכויות בעלי חיים במפלגה.

בשנת 1971, בגיל 3, עליתי ארצה מרומניה יחד עם הורי, אחי ואחותי.  התגוררנו בדירת שיכון קטנה בקריית מוצקין. הוריי פרנסו אותנו לא פעם בדחק, כעובדי ניקיון ותחזוקה וחינכו אותנו לשאוף להשכלה, לערכי כבוד לזולת באשר הוא, לתרומה ומחויבות לחברה בה אנו חיים.

בסיום התיכון התגייסתי לחיל האוויר, שירתי בקבע כקצינת קשר וסיימתי את שירותי לאחר 5 וחצי שנים בדרגת סגן. בתום שירותי הצבאי יצאתי ללימודים אקדמיים כשאני מתפרנסת מעבודה בשתי משרות ובמקביל עסקתי בפעילויות התנדבותיות ופעילות באגודת הסטודנטים.

את ההתמחות שלי עשיתי במחלקה המשפטית בביטוח לאומי בחיפה, תקופה שחידדה את המוטיבציה שלי להירתם עבור אוכלוסיות מוחלשות (כגון אוכלוסיית הקשישים, ניצולי השואה, אמהות יחידניות ובעלי מוגבלויות), עקב קריסת רשת הביטחון הסוציאלית ואזלת ידם של המוסדות האמונים על כך.

לפני 10 שנים התחלתי בפעילות התנדבותית, שהפכה לליבת פעילותי, בעמותות שמטרתן סיוע למגזר המוחלש בחברה הישראלית ובהן: רוטרי כרמל צעירים, המועצה להתנדבות חיפה, העצמה כלכלית לנשים, הסוכנות היהודית ועוד.

פן נוסף חשוב של פעילותי, הוא מלחמה בשחיתות שלטונית וזאת עשיתי בשנים האחרונות בהתנדבות כמשפטנית בתנועת אומ"ץ - אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי.

במקביל, אני מתנדבת בכנסת בסיוע לנזקקים ובקידום מטרות חברתיות, פעילה במאבק לעצירת הרחבת בז"ן (בתי זיקוק לנפט) במרחב חיפה ובמאבק בחשמול העילי של הרכבת בחיפה (התנועה להחזרת העיר לחיפה), פעילה במאבק לזכויות בעלי חיים.

החיים בפריפריה, בצל הקושי הכלכלי ותהליך ההיקלטות של משפחתי בארץ לא היו פשוטים, אך הם משמשים תזכורת והשראה עבורי להתקדם, ללמוד ולעבוד, לשאוף למחר טוב יותר תוך כבוד לזולת ושמירה על ערכי כבוד האדם והוגנות חברתית. כל אלו עיצבו את דמותי ופעילותי למען הזולת בכל מסגרת בה הייתי. נלחמתי על כך בעבר ואמשיך להילחם למען מדינת ישראל טובה לאזרחיה, גם בעתיד !

כפייטרית למען מדינת טובה אפעל בכנסת בתחומים הבאים:

 חקיקה סוציאלית: לשכר הוגן, להגדלת קצבאות לקשישים, בעלי מוגבלויות, משפחות חד- הוריות, ושכבות מוחלשות, חקיקה לחיזוק מעמד ותנאי העובדים.

חקיקה למלחמה בשחיתות: למיגור קשר הון-שלטון ע"י חיזוק מעמדו של הממונה על ההגבלים העסקיים וצמצום הריכוזיות במשק, לחיזוק מעמד מוסד מבקר המדינה ע"י הוספת סנקציות על המבוקרים וחקיקה להחמרת סנקציות על נציגי ציבור שהורשעו בעבירה שיש עימה קלון.

חקיקה סביבתית: להשוואת תקני זיהום לתקנים המחמירים בעולם, להגברת אכיפה והחמרה סנקציות על מפעלים מזהמים, חקיקה למען זכויות בעלי חיים (עפ"י הקווים המנחים בחוג לזכויות בעלי חיים בעבודה).

תפקיד חלומותיי: יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות.

אני אחת מכם ובשבילכם!

פרטי קשר:        נייד (אליס): 052-5527255 נייד (עודד): 054-4759291

            אי-מייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש