הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

סוף עידן נתניהו

Thank you for rating this article.

אולי קצת מוקדם אך המאמר בהחלט משקף את האופטימיות שלי כי יש סיכוי סביר שאנחנו עדים לתחילתו של סוף עידן נתניהו. למה אני חושב כך, מלבד העובדה שהוא ראש ממשלה גרוע עם רקורד עלוב של טיפול בבעיות העיקריות של מדינת ישראל ? מי שראה אותו בראיון ברשת NBC שלשום לא יכול היה שלא להתייחס למראהו. הופעותיו של נתנהיו בטלוויזיה הן בדרך כלל הצגות מעולות שמצליחות ליצור תמונה אמינה גם כאשר הוא משקר, דבר שהוא נוטה לעשות. הפעם הוא נראה לחוץ, ללא ביטחון עצמי ובאופן מוזר, יותר אמיתי מאשר אי פעם.

אני מעריך שהסיבה לכך היא שהוא הבין כי הרחיק לכת. כפי שאמר אברהם לינקולן, לא ניתן לרמות את כולם כל הזמן. מנהיגי העולם הבינו שאיראן היא איום של ממש שחייבים להתמודד עמו. יאמר לזכותו של נתניהו שהוא הצליח לשכנע אותם בכך. אך על הדרך איך להתמודד עם האיום, אין הסכמה ונתניהו לא רק שלא נמצא על אותו דף עם הקהילה הבינ"ל אלא הוא אפילו לא באותו ספר. התעקשותו להמשיך בקו לוחמני נגד איראן מתגרענת כאשר בו זמנית הוא קבר את תהליך השלום עם הפלשתינים משכה את השטיח מתחת לרגליו והשאירה את ישראל ללא תמיכה בינ"ל רחבה. אי יכולתו להבין את הקשר בין שני הנושאים בעיני הקהילה הבינ"ל והעדר נחישותו לטפל בבעיות הכלכליות החמורות שעדיין פוגעות בחלק גדול מהאוכלוסיה, מדגיש את האופי האובססיבי של מדיניותו כלפי איראן.

בני אדם מבחינים באובססיה והיא מפחידה אותם. האובססיה של נתניהו שרתה אותו למשך זמן מה ועזרה בהרכבת קואליציה נגד איראן והפעלת משטר סנקציות חמורות. העובדה שהוא ממשיך ללחוץ בלי להרגיש שמאמציו גורמים נזק מצביע על כך שהוא מנותק. שותפיו בליכוד ובקואליציה הבחינו בנתק שנוצר ובחולשתו הגוברת. בסקרים הוא יורד. כפוליטיקאי, הבעייה העיקרית שלו היא שהוא בזבז את כל התחמושת שלו אך לא הצליח לטפל באף אחד מהאתגרים שעמדו בפניו: איראן ? ממשיכה להתגרען בקצב  וכוונותיו לתקוף סוכלו לעת עתה. פלשתינים ? מצב מתוח לקראת פיצוץ. כלכלה ? אפילו חינוך חינם החל מגיל 3 לא הצליח לשנות את הרושם בציבור, מחירי דיור ממשיכים להרקיע שחקים והנתונים לא טובים. בריתות אסטרטגיות באזור ? טורקיה עדיין מנותקת ומורסי במצרים טרם הזכיר את המילה "ישראל" בנאומיו. מערכת היחסים עם ארה"ב ? יותר טוב לא לדבר על זה.

נתניהו עומד להפסיד בבחירות ומגיע לו. מפלגת העבודה עדיין נמצאת בשלב המאסף אך מי שעומדת לנצח בבחירות זאת שלי יחימוביץ'.

"עם לא יזכה לחירות אם לא יבטיח חרות שכניו"
קארל מרקס

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש