הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

כל הפחדים כולם

Thank you for rating this article.

הממשלה הנוכחית ותומכיה הקולניים עוסקים ללא הרף בהפחדת הציבור. בימים אלה מפחידים אותנו מפני 600,000 אפריקאים שלכאורה ישטפו את מדינת ישראל, יגנבו את רכושנו, יטרידו את ילדינו, יזהמו את המאכלים ואת השתיה שלנו במחלות ויאנסו את נשותינו. לטענת מירי רגב הם סרטן בגוף המדינה. עבורי, יוצא אירופה, הטרמינולוגיה לצערי נשמעת מוכרת היטב.

ביום השואה, ביד ושם זה הזמן והמקום בו המלך ביבי בחר להזהיר אותנו שאם לא יעצרו את אירן עכשיו אנחנו עלולים להיות קורבנות של אסון גרעיני שיסיים את המפעל הציוני אחת ולתמיד. אנחנו נשמע איום זה ללא ספק שוב ושוב (ושוב) כל עוד המו"מ עם האיראנים ימשך.

שרים וחברי כנסת היסטריים ניסו אחר כך לשכנע אותנו שזכרון הנכבה עלול  לפגוע בנו אנושות. גילויי אמפטיה עם האוייב עלולים להיות מסוכנים ביותר, להחליש אותנו עד תום, לחזק את כוחות הדלגיטימיזציה כך שישלפו את הבסיס החוקי לשהייתנו כאן וישאירו את צבא המשפטנים שלנו ללא מילים ואת מדינת היהודים ללא מענה.

אם זה לא די, אלי ישי וכוחותיו במשרד הפנים ומרשם האוכלוסין מזכירים לנו ללא הרף את האיום הסופני שמקורו בנישואין בין ערבים ישראליים ובנות או בני זוגם הפלשתינים שמממשים כך את "זכות השיבה" באופן ערמומי במיוחד. אך אין סיבה לדאגה: אפילו בית המשפט העליון השמאלני שלנו התרשם מהאיום ומאפשר לממשלה למנוע מתן אזרחות לבנות/בני זוג פלשתינים למרות שנתינים לא פלשתינים במעמד זהה מקבלים אזרחות ישראלית בואפן שוטף.

גם סביב הבחירות במצריים ניתן לפתח פחדים אין סוף אך הממשלה טרם התפנתה לכך.

מסיבה לא ברורה, סוגיות מרכזיות כמו ההדרדרות המתמשכת בחינוך הציבורי, השחיקה בשכר העובדים, העלמות מדינת הרווחה, העדר תהליך שלום עם הפלשתינים והפגיעה בקשרי החוץ של מדינת ישראל עם כמעט כל מדינה, כל אלה לא מזיזים למלך ביבי.  הוא זקוק לפחדים מיוחדים, מנופחים מעבר לכל פרופורציה, ממש "קינג סייז". תודה ! לא רוצים ! האזרח מהשורה מבוהל מספיק מהאתגרים הרגילים שיש לו, אין לו כל צורך בפחדים נוספים.

 לאחר שהשגנו את עצמאותנו ב-1948 הקמנו מדינה חזקה ומצליחה לתפארת והבאנו אליה מיליוני יהודים מכל העולם. אזרחיה של מדינה זו עוברים היום שטיפת מוח בלתי פוסקת של פחדים. כל מי שלא רוצה לחיות בפחד מתמיד צריך לסייע בהחלפת ממשלה זו. עכשיו ! לפני שהפחדים יעבירו אותנו על דעתנו.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש