הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

מפלגת העבודה מגיבה לנושא קניית קולות בפריימריז

Thank you for rating this article.

בימים האחרונים, מתפרסמות בכלי התקשורת השונים עדכונים על חשד לקניית קולות בפריימריס של מפלגת העבודה- יושבת ראש מפלגת העבודה והמזכ"ל מגיבים לדברים:

"אנו מגנים בחריפות את התופעות המתוארות בכתבה ומביעים שאט נפש מהן. לשמחתנו מי שביצעו לכאורה את המעשים אינם חברים עוד במפלגת העבודה ... מפלגת העבודה ביצעה בשנה וחצי האחרונות שורה של מהלכים להבטחת טוהר הבחירות וניקיונן. המפקד של מפלגת העבודה כיום הוא חופשי ואידיאולוגי ברובו המכריע, ויותר ויותר מתפקדים עושים זאת מביתם, באופן עצמאי, באמצעות האינטרנט ... בפריימריז לחברי הכנסת לא פורסמו התוצאות בישובים והן נעולות, בלתי מעובדות, בכספת, כדי למנוע לחץ על המצביעים מצד גורמים שונים. כמו כן הפעילה ועדת הבחירות עורכי דין וחוקרים פרטיים ביום הפריימריז, ואלה התריעו בזמן אמת על כל ניסיון הטיה של ההצבעה. בקלפיות אלה הופסקה מיידית ההצבעה. בכוונתנו להמשיך ולעמול על טוהר המפקד ונתייחס בחומרה מרובה לכל ניסיון לבצע מעשים מהסוג המתואר ..." (Ynet, 5.3.13).

יחימוביץ', הוסיפה והבהירה בראיון רדיו (גלי צה"ל, 5.3.13)ואמרה "... לצערי הרב מאוד זה התרחש בפריימריז של מפלגת העבודה ... וכבר אתמול ניסחנו הודעת גינוי חריפה בשמי ובשם מזכ"ל המפלגה בה אנחנו מביעים שאט נפש מהתופעות המתוארות בכתבה. לשמחתי, חבר הכנסת שהיה מעורב בדברים לכאורה כבר אינו חבר מפלגת העבודה ...לו היה בידי בדל ראייה לדברים, הייתי מגישה מיד תלונה למשטרה ... אני קוראת לכל מי שהיה עד לכך שיעשה תיקון ויפנה למשטרה שם כבר מתנהלת חקירה ...".

נוסח ההודעה  המלאה: "אנו מגנים בחריפות את התופעות המתוארות בכתבה ומביעים שאט נפש מהן. לשמחתנו מי שביצעו את המעשים אינם חברים עוד במפלגת העבודה.

מפלגת העבודה ביצעה בשנה וחצי האחרונות שורה של מהלכים להבטחת טוהר הבחירות וניקיונן: אנו מבצעים בדיקה קפדנית לטפסי ההצטרפות, איננו מאפשרים תשלום של דמי חבר  בצ'קים או במזומן אלא אך ורק בכרטיסי אשראי או באמצעות חשבונות בנק אישיים, איננו מאפשרים תשלום של אדם אחד על קבוצת אנשים ודורשים התפקדות אישית, אנו מקיימים הצלבות מול מפלגות אחרות ומאמתים את נתוני החברים במשרד הפנים, ועוד. המפקד של מפלגת העבודה כיום הוא חופשי ואידיאולוגי ברובו המכריע, ויותר ויותר מתפקדים עושים זאת מביתם, באופן עצמאי, באמצעות האינטרנט.

בפריימריס לחברי הכנסת לא פורסמו התוצאות בישובים והן נעולות, בלתי מעובדות, בכספת, כדי למנוע לחץ על המצביעים מצד גורמים שונים. כמו כן הפעילה ועדת הבחירות עורכי דין וחוקרים פרטיים ביום הפריימריס, ואלה התריעו בזמן אמת על כל נסיון הטיה של ההצבעה. בקלפיות אלה הופסקה מיידית ההצבעה.

בכוונתנו להמשיך ולעמול על טוהר המפקד ונתייחס בחומרה מרובה לכל ניסיון לבצע מעשים מהסוג המתואר בכתבה. בסופו של יום נבחרה רשימה מצוינת בידי המתפקדים החופשיים של מפלגת העבודה ואנו קוראים לציבור החופשי שמאמין בדרכנו להתפקד למפלגה ולהשפיע על חייה הפוליטיים."

לפרטים נוספים, בקרו באתר מפלגת העבודה.

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש