עובדים יחד: גבר ואישה נבחרו להנהגת החוג הגאה של מפלגת "העבודה"

Thank you for rating this article.

שנה וחצי אחרי שהוקם, מסמן החוג הגאה של מפלגת העבודה אבן דרך נוספת וחשובה: במהלך סוף השבוע בחרה מליאת החוג פה אחד בעדי שריקי וצוף יצחקי כיושבי הראש החדשים של החוג.
ניב סוניס, שהקים את החוג וכהן כיו"ר שלו בשנה וחצי האחרונות, סיים בסוף השבוע את תפקידו. "החוג הגאה קם לפני כשנה וחצי ותוך זמן קצר הפך לאחד הגופים הפעילים ביותר במפלגה ולאחד הגופים הלה"טבים הפעילים ביותר בישראל", מסר סוניס.

"עשרות חברים וחברות לקחו חלק בפרויקטים שונים, ביניהם כתיבת הצעת חוק, הכנסת פרק גאה למצע המפלגה, הפגנות, מצעדים, מאבק מול בנק הדם, מפגשים רעיוניים וקמפיין בחירות. הבחירה בגבר ואשה להנהגה משותפת משקפת את הגדרתו של החוג סוציאל דמוקרטי- גאה- פמיניסטי. אני שמח שאני עוזב את תפקידי כשהחוג במצב מדהים של עשיה, יציבות ובעיקר בידיהן המאוד נאמנות של צוף ועדי". חוץ מתפקודו כיו"ר החוג, סוניס פעיל במשמרת הצעירה בירושלים וחבר תא אופק באוניברסיטה העברית, בה הוא לומד מקרא והיסטוריה של עם ישראל לצד השלמת תעודת הוראה. בנוסף, עובד סוניס בישיבה החילונית "בינה" ומלמד היסטוריה של הציונות ב"נצ"ר".

יצחקי ושריקי צפויים להמשיך בקו הפעיל של החוג. יצחקי הוא פעיל המפלגה במחוז תל אביב, חבר לשכת המשמרת הצעירה וחבר ועידה. זאת בנוסף למקצועו כרקדן מחול מודרני, אשר עובד עם שורה של כוריאוגרפים ישראלים ורכז מחול במרכז ביקורי העיתים בתל אביב. במקביל, הוא לומד בתכנית "חכמה" באוניברסיטת חיפה, ללימודי מחשבה כלכלית חברתית ביקורתית.
שריקי היא פעילת מפלגה במשמרת הצעירה בראשון לציון, במשמרת הארצית וחברת תא "דור חדש" באוניברסיטת תל אביב, שם היא מסיימת תואר בהנדסת מכונות. בנוסף, מתנדבת שריקי בחושן - מרכז החינוך לסובלנות של הקהילה הגאה בישראל. חושן הנו ארגון המתנדבים הגדול בקהילה הגאה, שמטרתו יצירת סביבה בטוחה וקידום סובלנות כלפי לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים (להט"ב), במערכת החינוך, בצבא ובחברה הישראלית.

---------------------------------

פורסם במקור באתר מפלגת העבודה.

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי