מכתב המזכ"ל לחברי ועידת מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

כחודש עבר מאז בחרה בי לשכת מפלגת העבודה לכהן כמזכ"ל מפלגת העבודה. זאת בהמלצתו של יו"ר המפלגה ושר הביטחון אהוד ברק אשר הביע בי את אמונו לתפקיד חשוב ומאתגר זה, אליו אני נכנס בתקופה לא קלה לכולנו. זוהי הזדמנות נוספת וחשובה להודות ליו"ר המפלגה על האמון שנתן בי, וכן לכלל חברי הלשכה וחברי סיעת העבודה בכנסת אשר תמכו בבחירתי בלשכה פה אחד. כולי תקווה ואמונה כי בזכות עבודה קשה ויסודית, נביא יחד עם היו"ר, השרים, חברי הסיעה, וכלל חברי המוסדות והחברים, את המפלגה למקום לו היא ראויה במגרש הפוליטי בישראל. יחד נביא אותה להיות מפלגה החותרת לשלום וביטחון מחד אך גם לכזו אשר תדגיש שוב וביתר שאת את נושאי החברה, הכלכלה והחינוך, את נושאי הרווחה, הפריפריה וצמצום הפערים החברתיים ובעצם את כלל הדגלים החברתיים אותם נשאנו והובלנו בגאווה מיום הקמת המדינה ועד ימינו אנו.

זו לא רק טובתה של המפלגה, זו גם טובתה של מדינת ישראל. מפלגת עבודה חזקה משמעותה ישראל חזקה ויציבה.

האהבה הרבה, מכתבי התמיכה, הפרגון האין סופי והיד המושטת לה זכיתי ממאות החברים והפעילים במפלגה, טרם בחירתי, במעמד בחירתי ולאחר מכן, מרגשת אותי ומוכיחה לי ולכולנו – כי מפלגת העבודה רוצה ויכולה להתחדש ולהתחזק, וכי אם ננהג נכון, הרי שאולי אנו עומדים בתחילתו של עידן חדש במפלגת העבודה ובהחדרת רוח חיים למוסדות המפלגה, לדרכה ולחבריה.  זה אפשרי וזה בידינו.

בשבועות הראשונים בתפקידי, אני למד את המערכות המפלגתיות, את הבנת הצרכים הארגוניים הדרושים למפלגה על מנת לתפקד כראוי, וכן אני שוקד על תכנית עבודה בנושא התשתיתי - ארגוני, המבני והמוסדי.

שני הנושאים הראשונים עליהם עבדתי במרץ עם כניסתי לתפקיד הינם נושאי המפקד ואתר האינטרנט. המדובר בהפעלה מחדש ושדרוג של מערכת מפקד החברים במפלגה, שהייתה עד היום ישנה וקלוקלת עד לא עובדת. אני ממשיך עבודה בה התחילו קודמיי בשדרוג המערכת למערכת מפקד חדשנית ומקצועית, אשר תיתן מענה הולם, ראוי וארוך שנים לצרכי המפקד במפלגה.

כמו כן בימים אלו, לאחר לילות ארוכים של דיונים ובחירת חלופות, צפוי להיסגר חוזה עבודה על בנייתו של אתר אינטרנט חדש, אינטראקטיבי וידידותי לחבר ולמשתמש. הקשר של המפלגה עם החברים בפרט והציבור בכלל באמצעות האינטרנט כמעט ואינו קיים היום ובכוונתי לפעול על מנת להביא את המפלגה לחדשנות ורעננות המתאימים לימינו.

תקוותי וכוונתי היא כי יחד עם הצוות המקצועי הפועל לצידי במטה המפלגה, עד תחילת השנה האזרחית הבאה נשיק יחד את אתר האינטרנט של המפלגה וכי יהיה זה האתר הראוי, המתקדם והידידותי ביותר למשתמש מבין כלל המפלגות בישראל. אתר זה גם יתממשק עם תוכנת מינהל ומפקד חברים חדשנית (מסוג SAP BUSINES 1), אשר תאפשר לראשונה בתולדות המפלגה התפקדות והצטרפות חברים באמצעות האינטרנט ודרך האתר של המפלגה. זוהי בהחלט מהפכה מחשבתית חשובה וצורך בסיסי. עלינו ללמוד לדבר עם קהלים חדשים וצעירים בשפה שלהם ולפעול לחיזוק הקשר עימם באמצעות התקשורת, האינטרנט ודרכי מדיה אחרות ורלוונטיות.

בנוסף, אני מאמין, שגם בעידן האינטרנט, אין תחליף לפעילות שטח אמיתית ולהפעלת מוסדות המפלגה באופן שוטף, על מנת לקיים דיון רעיוני ועקרוני מתמיד ובכדי לשמר את הגרעין הפעיל, האידיאולוגי, הערכי והמאמין במפלגה ולהחיות את הפעילות והפעילים במפלגה. השילוב של פעילות המוסדות המפלגתיים, יחד עם שיווק המפלגה תקשורתית ורישתית הינו שילוב הכרחי ומנצח, שבכוונתי להטמיע במפלגה בכל הכוח והמרץ הדרושים.

אין בליבי ספק כי עם קמפיין ראוי שיתלווה לכך, ובסיוע של כל אחת ואחד מכם נצליח להרחיב את השורות בחברות וחברים חדשים מכל המגזרים והגילאים ומכל רחבי הארץ.

יקיריי, אנצל את מילותיי האחרונות בפנייתי אליכם כדי לקרוא לכל אחד ואחת מכם לאחדות פעולה ואחדות השורות. המלחמה מבית וההלקאה העצמית הינה ההרסנית מכל. עלינו להתלכד, כבית מאוחד ומגובש, המבקש לשמור על עצמו ולהעצים את עצמו, וזאת בעיקר כי כולנו יודעים שאיננו רוצים, ולו לרגע, לראות את מדינת ישראל והדמוקרטיה בה מתקיימות ללא הבית החשוב שלנו – מפלגת העבודה.

אסור ולא נכון להספיד את מפלגת העבודה, ועלינו לעבוד קשה, על מנת להוכיח לכל מספידי המפלגה ומלעיזיה, כי מוקדם נהגו בעשותם כך וכי למפלגה הכי חשובה במדינת ישראל, וזו שהקימה את תשתיותיה החשובות ביותר – יש עוד הרבה מה לעשות ומה לתרום, על מנת להבטיח ישראל איתנה, חזקה ונכונה - חברתית, כלכלית ומדינית.

על מנת שנצליח במלאכת השיקום וההתעוררות מחדש עלינו לעבוד קשה ותוך שיתוף פעולה מלא וכנה. אני מבקש את כולכן וכולכם לשתף פעולה ולהושיט יד, ליו"ר המפלגה, לשריה, לחברי סיעתה ולי, על מנת לשמור על הבית החשוב שלנו וכדי שנבנה מחדש את החלקים החיוניים שנהרסו בו תוך סופת ההוריקן הפוליטי שפקדה אותו בשנים האחרונות בעידודם של כל מבקשי רעתנו.

זוהי הזדמנות טובה גם להודות למר שירי ויצמן על העבודה החשובה ואולי אף הקריטית שביצע בתקופה שהיה בתפקיד מנכ"ל המפלגה. כיום אני יודע שללא העבודה החשובה והכואבת לעיתים שעשה יחד עם החב' דני אלימלך, לא הייתה המפלגה יכולה להתקיים כלכלית, ומתוך כך גם רעיונית ופוליטית. אני מבקש לברך גם את מר אושי אלמליח, שאושר במזכירות הלשכה לשמש כמנכ"ל המפלגה. אני מאחל לאושי הצלחה רבה בתפקידו החשוב, אין לי ספק כי עבודתו לצידי כמנכ"ל תהיה לי לעזר רב וחיוני, בעיקר בתקופה לא קלה זו.

ומילה אחרונה, עם בחירתי למזכ"ל, סיימתי שבע שנות עבודה משותפת עם השר בן אליעזר. אני רוצה להודות לו מכל לב על שבע שנים מופלאות בהן למדתי ממנו המון על המפלגה בפרט ועל פוליטיקה בכלל, וכן על תמיכתו בי לאורך כל הדרך.

שוב, אני מודה ליו"ר המפלגה, לחברי הסיעה והלשכה, ולכלל החברים על התמיכה, הפרגון והאמון הרב. יחד נטה כולנו כתף ושכם על מנת לכונן מפלגה חזקה ורלוונטית, למען הבית ולמען עתידה של מדינת ישראל.

 אני, צוותי וכלל עובדי המפלגה עומדים לרשותכם בכל דבר ועניין.

"התורה ניתנה לישראל, ולא ישראל — לתורה; בלי ישראל אין תורה, בלי ישראל אין מדינה, ואהבת ישראל קודמת לכל"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי