לא מתאים לאמריקאים

Thank you for rating this article.במקום לעשות שעורי בית הממשל החדש מתנהג כטירונים !

האינטרס הישראלי בגושי ההתיישבות הוכר על ידי הנשיא קלינטון , הנשיא בוש וכן על ידי ערפאת וכמובן אבו מאזן שהסכימו לדון בשטח חליפי , אז שהנשיא ברק אובמה יטען שלא היו דברים דברים מעולם? שהילריי קלינטון תטען כך הרי כבר במטווה קלינטון דובר על שטח חליפי שתשאל את בייל קלינטון בעלה הנשיא לשעבר.

אלו כבר לא חילוקי דעות רק עם בינימין נתניהו עמדה שהיא בניגוד לקונצנזוס במדינת ישראל והתכחשות להבנות העבר , אולי חוץ מכמה שמאלנים הזויים שמחים על כך ! גם קדימה לא תסכים לזאת ! גם מפלגת העבודה לא מי יסכים. אפשר אולי להתווכח על גודל השטח החליפי אבל לנסות לכפות עלינו את קווי 67 ללא שנויים שמתייבים עם הזמן,  צורכי הביטחון , וגודל הישוב? כאשר הצד השני למשא ומתן מוכן לתיקונים זה במקרה הטוב לא חכם!

אלו הם דברי מתווך   הגון ? נטול פניות ?

אני מציע לברק אובמה לעשות שעורי בית לפני שהוא מתחיל לצאת בהצהרות  לא זהירות אם עמדות כאלה של המתווך הרוצה לתת לצד הפלסטינאי יותר ממה שהוא ביקש? אז למה  שהצד הפלסטינאי יסכים להתפשר? למה הוא קופץ עם עמדות כאלה מה מניע אותו? מה הוא מנסה להיות יותר פלסטינאי מפלסטינאי או יותר ערבי מערבי ? קשה להבין או סתם מתוך בורות של לצאת בהצהרות לפני שהוא אכין שעורי בית?

זאת דרוך ברורה לאחד את כול המחנות בישראל לדחות את התיווך האמריקאי ולחכות 4 או שמונה שנים עד שיבחר נשיא הוגן שאם לא אוהד ישראל שיהיה לפחות ניטראלי. אובמה מנסה לטעון שהוא כזה

אבל לא כך הוא מתנהל שיעשה שעורי בית שייפגש אם בוש , עם קונדליסה שיקרא את המסמכים מתקופת השלטון הקודם . אגב ברק אובמה יודע מה הוא גודלה של מדינת ישראל מה הוא רוחב מותניה הצרות ? או שהוא לא יודע ולא איכפת לו?

מה הוא דורש מאתנו לפנות 300 אלף פליטים חדשים שהיהודים יהיו פליטים בארצם? צריך להסביר לברק אובמה כמו שהסברנו לפלסטינאים שהגדר היא הגבול ירצו יקבלו לא ירצו יתרגלו.

הממשל בישראל חייב להעביר את כול המסמכים הנוגעים לעינין , וגם להבהיר את מה שהיה מקובל ומוסכם בעל פה,

גם הסכם בעל פה הוא הסכם  והרי הם מטיפים לנו על רציפות השלטון  ועל חובתינו לקבל את עקרון שתי המדינות

אז  נאה דורש נאה מקיים! גם לנו ,מותר להיות מדינה בעלת איטרסים טריטוריאלים ! בסך בכול יש לישראל קמצוץ

מישראל -פלסטין ההיסטורית! ברק אובמה רוצה ללמוד להתגלח אז בבקשה לא על בשרינו.

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי