שלטון הטמטום נובע מהיעדר החוכמה - על "חוק הנכבה"

Thank you for rating this article.

ממשלת ישראל החליטה בשבועות האחרונים להציג בפני עם ישראל שיעור על טימטום ואטימות שכלית מהי.

לא, חוק הנכבה אינו גזעני. זהו חוק המבקש לשמר את שלטון ישראל בישראל ומטרתו ראויה, אך הוא חוק שנוסד במוחם של אנשים שאיטיליגנציה אינה מנת חלקם, בהמות שזכו באפשרות ללכת על שתים.

ערביי ישראל מדוכאים מכך שחלק מקרובי משפחתם עזבו את ישראל וכנראה לעולם לא יזכו באפשרות לחזור לכאן ולכן הם מביעים זאת ביום הנכבה, אז מה? זה לא זהה לזכרון ירושלים בגולה היהודית? האם ממשלת ישראל הפכה לשלטון היווני מלפני 2000 שנה? בשביל זה התקדמנו?

מדובר בחוק משפיל, אשר לא ייאכף, יגרום למהומות אלוהים אם ינסו לאכוף אותו, יציג את ישראל בצורה גרועה - והחשוב מכל, לא ישיג את מטרתו!

אם מישהו חושב שלהעליב את ערביי ישראל, אזרחי המדינה, יסייע לו, אז שיחשוב מה קורה שמישהו מעליב אותך ודוחק אותך לקיר... מה קורה שנלחמים בחיה פצועה... מה קורה שאדם מרגיש שאין לו אפשרות אחרת, אלא להילחם על כבודו.

לא מדובר בחוק גזעני שמבייש את מדינת ישראל, אלא בחוק שמלמד כי הקריטריון העיקרי להעברת החלטות ממשלה הוא טיפשות מדינית וחוסר הבנה בסיסי בדרך לשלוט.

האשם, אינו אביגדור ליברמן, גם בנימין נתניהו אינו אשם, מפלגת האיחוד הלאומי חרטה על דגלה טימטום, והליכוד הוא שותף היסטורי למפלגות כאלה, האשם הוא על מפלגת העבודה.

כן, מפלגת העבודה, אשר לא השכילה לייצר אלטרנטיבה שלטונית, אשר תומכת בכל ממשלה בתמורה לג'ובים, היא מי שייצרה סיטואציה שלעם ישראל אין אלטרנטיבה, אלא לבחור באנשים שמתבלבלים בין טימטום לחוכמה וחושבים שהדרך לפתור בעיות היא על ידי בחירת הפתרון המטומטם ביותר שעולה על ראשם.

בכל ההסטוריה של האנושות לא הייתה מדינה שהתמוטטה בשל אוייב חיצוני, האוייב של מדינה מתחיל מבפנים: היעדר ערכים משותפים, התפוררות ערכית, שחיטות, דמגוגיה ויהירות - אלו הם התכונות המשותפות אשר חלקו עמים שהתפוררו.

היעדר ערכים, רצון לקבל ג'וב של שר בטחון, דמגוגיה זולה ויהירות - זה הכרטיס והמסר באמצעותו ביקשה מפלגת העבודה בראשות אהוד ברק לקבל את אמון הציבור, והיא אכן קיבלה אותו: הציבור נתן לנו בדיוק מה שביקשנו ממנו לתת לנו: האפשרות לשבת בממשלה אשר תפורר את עם ישראל.

 

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי