אהוד ברק - טוב שיש אחד כזה

Thank you for rating this article.
טוב שיש אחד כזה בצד שלנו, של מדינת ישראל - ממשלת ישראל ובפרט משרד ביטחון! טוב שיש לנו אהוד ברק שאפשר לסמוך עליו ...

בימים האחרונים בוחרים מרבית נבחרי הציבור בטון מתלהם הדורש לפלוש בכוח לרצועת עזה ולשוב ולשלוט ביותר ממיליון תושביה הפלסטינים. כאילו שכחנו את אלפי החיילים ששהו שם במשך שנים והיו נתונים לאיום יום יומי על חייהם. כאילו שכחנו את הקורבנות הרבים בנפש שעלתה לנו הנוכחות בשכונות הצפופות של עזה ורפיח. כאילו ששכחנו את העלות הכספית שהכבידה על תקציב המדינה וכאילו ששכחנו את הנזק הבין לאומי שנגרם למדינת ישראל מדי יום.

אז טוב שיש לנו אהוד ברק במשרד הביטחון ושיקפצו כולם ... זה מנהיג וזו מפלגת העבודה!

אז טוב שיש לנו אהוד ברק במשרד הביטחון - טוב שמי שמנהל את מערכת הביטחון שלנו מתנהל בקור רוח ובשום שכל ולא נגרר אחרי ציפי לבני שמשתוללת בהצהרות חסרות רסן שאפילו נתניהו לא בוחר בהן. טוב, שיש מי ששוקל את מכלול המרכיבים הכרוכים בעצירת מטר הרקטות חסר המעצורים של ארגון החמאס מעזה. כי ברור שאי אפשר להבליג עוד וברור שיש לעשות מעשה ושמאות אלפי תושבי דרום הארץ אינם הפקר. אבל גם ברור שיש לעשות זאת מתוך חשיבה מערכתית ואסטרטגית המשקללת את מכלול הגורמים - חיי החיילים, גלעד שליט, היום שאחרי, מזג האוויר, האקלים הבין לאומי ובעולם הערבי ועוד.

כמו שטיפל בבית המריבה בחברון - כרגע אהוד ברק הוא היחיד המפגין בגרות ואחריות ראויה לציון ואינו נוקט בקו הפופלארי שהיה נדרש ממנו בתקופת בחירות אלא ממתין לשעת הכושר המתאימה למדינת ישראל ולא כזו המתאימה לחמס או לקמפיין של ציפי לבני.

ידוע במפלגת העבודה כי אני לא מאוהדיו של אהוד ברק - מעולם לא הייתי וכנראה גם לעולם לא אהיה. אבל בימים אלו אני שמח שאהוד ברק הוא זה שמוביל את מדינת ישראל (לזכותו של אהוד אולמרט - ראש הממשלה - שאינו כופה התנהלות אחרת שאולי תועיל למפלגתו בבחירות) בשעה של משבר. כנראה שקמפיין הליכוד שעלה בימים אלו: "ציפי לבני - זה גדול עליה" מצליח להתמקד במהות הבעיה עם המנהיגה לעתיד - היא פשוט לא מנהיגה כזו. היא נמהרת, היא פזיזה ולפחות בהווה חסרת יכולת להפריד בין שיקולים ומערכת קבלת החלטות כמנהיגה של מדינה ובין שיקולים ומערכת קבלת החלטות כמנהיגה של מפלגה.

דרך אגב, המתקפה על הקמפיין הזה מעוררת השתאות ורחמים מסויימים על שדולת הנשים ואחרים המציגים אותה כ-"שובינזם חזירי". ומדוע חיי החיילים שלנו, הצורך לחזור ולשלוט ביותר ממליון פלסטינים ותסבוכת גדולה הרבה יותר מזו של מלחמת לבנון השניה אינה זקוקה לגינוי? האם בגלל שהגברת ליבני אישה אסור לבקר אותה? ואולי היא באמת פשוט לא מסוגלת וזה באמת גדול עליה?

אז טוב שיש לנו אהוד ברק במשרד הביטחון ושיקפצו כולם ... זה מנהיג וזו מפלגת העבודה - אחריות לאומית ולא פופוליזים!
"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי