המדינה שיכת לעם!

Thank you for rating this article.

המדינה נועדה למגורי   אזרחיה !

כתבתי בעבר מאמר על צדק מוחלט ואמרתי שלכול אדם שנולד בתבל מגיע אחד חלקי מספר התושבים ממשאבי כדור הארץ כלומר אדמה מים מחצבים וכדומה כול חלוקה אחרת איננה צדק מוחלט. אך העיקרון מתבטא גם בזכאות לדיור!

בכך שלכול אזרח נאמן של מדינת ישראל , שממלא.  את חובותיו למדינה  מגיע בזכות ולא בחסד, פיסת קרקע למגורים , כמה ובאיזה אזור יש מקום לדיון נרחב רק אתן מספר דוגמאות!  נניח שהוא רוצה לגור במרכז באזור תל אביב .

 בגלל מצוקת הקרקע באזור המרכז יחליטו שבונים מגדלים בני 20 קומות ויחידות דיור לזוג צעירים בנות 60 -70 מטר מרובע כול דייר  צריך כמות הקרקע הדרושה ליחידה 3 או 3.5 מטר מרובע .נטו ואולי  3.5-4  ברוטו  כולל קירות מרפסות וכדומה.  ולדירה של 100 מר במגדל של עשרים קומות דרושים חמישה מטר מרובע מכול זכאי ואם זה זוג כול אחד צריך להביא זכאות של שנים וחצי מטר!!

אגב במקום 3 עד חמישה מטר במרכז אפשר לתת להם כפול או משולש בפריפריה הקרובה .

ואולי גם שליש או חצי דונם בנגב ובגליל , (ברחוקה).  את הזכות יקבלו רק במימוש מגורים לעשר שנים לפחות .

הזכאים יוכלו להתארגן בקבוצות בניה ורכישה אם חברת בניה או אדריכל וקבלן  כרצונם .

והבית יהיה שלהם! הם יזדקקו לממן את עלות הבניה אבל ללא צורך ברכישת הקרקע.

אפשר גם לאפשר חכירת קרקע כפי שהיה למך עשר עשרים שנה שאז במחיר סמלי ואז תהפוך הקרקע לרכושם. 

וכמובן לבנות דיור ציבורי  בדמי שכירות מינימליים לזכאים בחכירה ואו השכרה לא מוגבלת בזמן.

 

זוג במרכז הארץ לצורך מגורים במגדל של 20 קומות בדירה של 100 מ"ר זקוק לחמישה מ"ר או שנים וחצי מטר לכול אחד . המדינה צריכה לדאוג לשמור מספיק רזרבות כדי לממש זכות זאת. מי שיעדיף פריפריה יקבל שטח גדול יותר שווה ערך .  לתרגם צריך לתכנן כדי להפוך זאת לשפת מעשה ! אבל העיקרון  של זכות  קניין  דיור לכול אזרח הוא ברור.  אזרח המדינה , ששרת בצבא ואו בשרות לאומי , לא צריך לשלם על קרקע למגורים.   הקבלן יעבוד אצל בעל הקרקע:    התושבים.

כמובן דיור זה רק חלק מיוקר המחייה , חייבים לפתוח את הכול לתחרות ולהקטין מיסים ישירים , במיוחד על מוצרי יסוד אבל לא רק . אין סיבה שיהיה כאן  כול כך יקר לחיות !

ואם הסיבה העיקרית (אבל בהחלט לא היחידה היא הוצאות הביטחון) ! זאת עוד סיבה להגיע לשתי מדינות לשני העמים!  נוכל להשקיע בתשתיות וכול מה שנחוץ לחיים של עם נורמאלי.  

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי