בחירות למוסדות העבודה - עכשיו

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודה עומדת בפני תקופה משמעותית לגורלה - מצד אחד, בחירות קרובות למוסדות ומצד שני קריסה אפשרית של ממשלת אולמרט ובחירות ארציות קרובות. ההצהרות האחרונות של יושב ראש המפלגה, אהוד ברק, רק מחזקות קביעה זו. אולם ובאופן לא מפתיע, נשמעים קולות בקרב הנהגת המפלגה שלא לקיים את הבחירות למוסדות וזאת מטעמים של בעיות תקציב ופינוי הפעילים לטובת הבחירות לכנסת.

אנו אומרים - לא עוד!

לא ייתכן כי פעילי ותומכי המפלגה ואלו שידרשו בקרוב מאוד לעמול, ימים ולילות, בכדי להבטיח את הכסא בכנסת לנבחרי מפלגת העבודה לא יוכלו לקבל את הייצוג המגיע להם במוסדות המפלגה. בפרט, שלטענת משפטנים שונים מוסדות אלו (כגון הועידה, מועצות הסניפים וכו') אינם תקפים עוד ולכן למעשה מפלגת העבודה מתנהלת ללא ריבון דמוקרטי כנדרש וכראוי ממפלגת שלטון. לכשל מהותי זה כבר יש תוצאות בניהול כושל של ההבראה הכלכלית של המפלגה, גיבוש נוסח חדש לחוקת המפלגה שלא הוצג בפני המוסדות, שיתוק פעילות הסניפים ועוד.

יתרה מזאת, הבחירות למוסדות מהוות חלק מתהליך הבראה חיוני להמשך תפקודה ושרידותה של מפלגת העבודה (ראו מסמך לפעולה מיידית). המשכו של ניוון המנגנון ובפרט המוסדות הדמוקרטים הריבוניים של המפלגה יביא לשיתוק מוחלט באפשרות לקבל החלטות, לייזום תהליכים ולאפשר צמיחה מחודשת, גיוס תומכים ופעילים ובפרט לקראת בחירות צפויות לכנסת. יש לזכור, כי ניצחון בבחירות הקרובות לכנסת רק יכסה על דעיכתה של מפלגת העבודה וכי רק שידוד מערכות מלא יאפשר שיקומה והבטחת שותפותה בשלטון בטווח הארוך.

לפיכך, אנו קוראים לכלל חברי ותומכי המפלגה שלא לאפשר את דחיית הבחירות למוסדות ובפרט למועצות הסניפים ובכך להפיח רוח חיים חדשה במפלגת העבודה.

"העבודה. מפלגה ציונית, סוציאל דמוקרטית, בית מוגדר וברור מאז 1968"
אפרת רייטן, טוויטר 11.7.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי