אהוד של העבודה למען המדינה או אהוד למען אהוד של קדימה?

Thank you for rating this article.

כפי שכבר ברור לכל‚ אהוד אולמרט עשה טעויות הרות אסון במלחמת לבנון השנייה.אולי את הטעויות החמורות ביותר. טעויות שללא ספק שילמנו עליהם במחיר חיי אדם רבים.אם לא דיי בכך‚ יש חשד מעבר לסביר שהוא קבע מהלכי מלחמה בכדי לצבור הון פוליטי ומשיקולים אישיים ולא חדל אף כאשר ראה את חיילי צה"ל משלמים בחייהם.

בושה וחרפה לעם ישראל אך לצערנו‚ נקיטת צעדים שיהיו טובים לפוליטיקאי ולאו דווקא טובים למדינה הפכו כמעט לנורמה בפוליטיקה הישראלית.

רבים וטובים קמו ואמרו את דברם: אהוד אולמרט צריך ללכת הביתה אבל אולמרט פשוט מסרב ויהא המחיר אשר יהא-הוא בשלו.

ועכשיו אהוד צריך להחליט‚ בידי אהוד הכוח‚ אבל לא אהוד אולמרט אלא אהוד ברק.

אהוד ברק חזר לפוליטיקה באומרו בקול חד וברור: השתנתי. למדתי מטעויות העבר‚ למדתי להקשיב‚ למדתי לקבל את ההחלטות הנכונות.

האומנם? עכשיו‚ בפעם הראשונה האמירה הזו עומדת במבחן המציאות- אהוד ברק בשירות העם או בשירות אולמרט?

מיד עם פרסומו של דו"ח וינוגרד ברק צריך לאמר - לא אשב בממשלת אולמרט ולפרק את הקואליציה.

ברק התחייב לעשות זאת כשחזר לפוליטיקה‚ הוא חזר על ההתחייבות לעשות כן לפני הבחירות למפלגת העבודה וכולם יודעים שזה הצעד הנכון.נכון למדינה‚ נכון לעם‚ והפעם נכון גם לאהוד ברק ולמפלגת העבודה.

לאהוד ברק ואיתו למפלגת העבודה שכרגע יש הזדמנות פז לפזר את ממשלת האופל של אולמרט ולזכות באמון הציבור ובאהדה כפי שמעולם לא זכתה לה מפלגה כלשהי בישראל. זהו המבחן האמיתי של אהוד ברק. וחשוב עוד יותר - זוהי חובתו של ברק לשלוח את אולמרט הביתה.

לברק יש הזדמנות להוכיח שהוא השתנה‚ לחזק את התדמית שלו‚ לחזק את מפלגת העבודה כמפלגה שפועלת מתוך עקרונות ולמען העם ולא למען הכסא.

במידה וברק ישתף פעולה עם אולמרט הוא אולי ימשיך לשבת עוד קצת בכסא השר אבל התוצאות יהיו הרות אסון.ברק יהיה בשירות של אולמרט. אותו אולמרט שזוכה לאהדה של 3% בסקרים.

אחרי מעשה כזה‚ שום הצהרה‚ רצינית ככל שתהיה לא תשכנע שאהוד ברק השתנה. אולמרט יפול מהר יותר ממה שחושבים. במקרה הטוב‚ עוד מספר חודשים‚ במקרה הרע - בבחירות הקרובות. אין ספק שמפלגת קדימה ואולמרט יתרסקו וייקחו איתם את השותפים - מפלגת העבודה ואהוד ברק. האופוזיציה ללא ספק תשתמש בכלים שברק מספק להם - לא עומד במידה שלו‚ לא לוקח החלטות שנכונות לעם ולמדינה‚ משתף פעולה עם ראש ממשלה שכמעט משותק ומנושל מכל לגיטימציה לפעול. בבחירות הבאות הימין יעלה לשלטון ומפלגת העבודה‚ככל הנראה קטנה יותר וחלשה יותר מהיום‚ תישלח להרבה זמן במושבי האופוזיציה.ברק-אל תטעה‚ המחיר לא יהיה נמוך מזה.

במקרה הזה‚ מה שנכון לברק (לטווח הארוך) ומה שנכון לעם הוא אותו מעשה-לסרב להיות תחת שירותו של אולמרט‚ להכיר בכשלים החמורים של אולמרט ולשלוח אותו הביתה. וזו תהיה ההוכחה- אהוד ברק השתנה‚ אהוד ברק לוקח את ההחלטות הנכונות. מפלגת העבודה תזנק בסקרים‚ ברק יזכה להערכה‚ וסוף סוף-אולמרט ילך הביתה ויפסיק לשחק בחיים של אזרחי מדינת ישראל.משם‚ הדרך לראשות הממשלה תהיה אפשרית וקלה יותר מאשר להמשיך לשרת את אולמרט. מי שבוחר בבחירות הקרובות הוא עם ישראל ולא אהוד אולמרט.אהוד אולמרט הולך הביתה‚ במוקדם או מאוחר.

בקרוב נדע האם ברק עומד במבחן הזה וחברי מפלגת העבודה צריכים לדאוג שהוא עומד במבחן הזה‚ולא רק כי מפלגת העבודה "תלך הביתה" יחד איתו‚ אלא כי זה הזמן להוכיח מנהיגות‚ לתפוס עמדה ולשלוח את אולמרט הביתה. על הנזקים שלו אנחנו נשלם עוד הרבה זמן.

מבחן האמת הגיע. האם ברק באמת השתנה‚ הפך למנהיג‚גואל את עם ישראל מאולמרט ומזנק קדימה או ברק נשאר פוליטיקאי שישרת עוד קצת את אהוד אולמרט ואז יישלח הביתה יחד איתו?

"על מקורה של המסורת וההיסטוריה הלאומית כבסיס לדור הנוכחי לבנות, לשנות ולתקן. נזכור את נפילת העם היהודי ובית מקדשו פעמיים, פעם שניה בגלל שנאת חינם. נזכור - נשנה - נתקן"
ברל כצנלסון, "דבר" 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי