בדהירה לתהום

Thank you for rating this article.

כל יום מתברר גם לאחרוני החברים שממשלת נתניהו לא רק לא מובילה אותנו להסדר, היא אף לא מתכוונת להוביל אותנו להסדר. ואנחנו שותפים מלאים. אנחנו שותפים מלאים בפגיעה קשה במערכת היחסים אם ארה"ב, אנחנו שותפים לפגיעה אנושה בקשרים עם אירופה, אנחנו שותפים לפגיעה מתמשכת והולכת ומחמירה ביחסים עם המגזר הערבי ואנחנו, כמובן, ממשיכים לשבת בממשלה שאיננה עושה כלום על מנת לסגור את הפערים המתרחבים בחברה. כן, זאת מפלגת העבודה של ימינו (אבל חשוב שהתמונה של יצחק רבין ז"ל תשאר במקומה בסיעה, זה מה שחשוב ועל זה צוות ההתחדשות מייד הוציאה תגובה) למה המפלגה עדיין שם ? לכאורה על מנת לתת סיכוי לשלום.  כוונה טובה, באמת כוונה טובה. האם יציאתה של מפלגת העבודה מהממשלה תפגע בסיכויי השלום ? לא ולא. הרי ברור שאם נתניהו רק ירצה שלום, יש לו רוב בכסנת לכל הסדר שלום, אם בקולות ממשלתו ואם בעזרת קולות האופוזיציה. אז למה אנחנו בפנים ? אין כל סיבה הנראת לעין חוץ מנוחיותם של היושבים בלשכות השרים.

יש שני אנשים, השרים בוג'י הרצוג ואבישי ברוורמן, שמתיימרים להיות מנהיגי מפלגת העבודה בעתיד. להם אחריות גדולה. במעשיהם הם יכולים לשים קץ לאיוולת הזאת, להוציא אותנו מהממשלה. הם רק צריכים להיות מוכנים לוותר על הכסא. אני פונה לכל חברי המפלגה: הבהירו לבוג'י ואבישי שכל המשך של ישיבתנו בממשלה היא הכרזה שאתם לא (לא) רוצים להוביל אותה בעתיד. אם לבוז'י ולאבישי אין את האומץ לקחת סיכון מחושב, להוציא אותנו מחלום הבלהות הזה ולהתחיל לשקם את המפלגה, לא מגיע להם להתמודד על כהונת היו"ר. לא ישאר גם על מה להיות יו"ר.

בוודאי שמתם לב שלא התייחסתי ליו"ר אהוד ברק. הוא יעשה מה שהוא יעשה, יהרוס את המפלגה במידה זו או אחרת, יתמודד שוב על כהונת היו"ר או לא, יעבור לקדימה או לא. הוא את שלו עשה ואנחנו, כולנו שיתפנו פעולה. נכון, אין כרגע "מנהיג" שבעיני החברים יכול להחליף את אהוד ברק. עובדה, רובם מדברים בגנותו אך מעטים מרימים את קולם בפורומים המתאימים. הלשכה רדומה. המרכז מת. כנסים בהשתתפותו של  אהוד ברק תמיד נגמרים במחיות כפיים. אחר כך מדברים בגנותו.  זה מה שמנוע כרגע את החלפתו, העדר מחליף מתאים בעיני החברים, רק זה. המפלגה כמו  אוטובוס שדוהר לכוון התהום, הנהג נוסע פול גז לכוון האבדון, הנוסעים (אנחנו) מדברים בינם לעצמם ומזהירים אחד את השני שזה לא יגמר טוב ומסתבר שלאף אחד אין רישיון לאוטובוס ציבורי.  אז לא נותנים לאף אחד לקום על מנת להוריד את הנהג מההגה ולהתיישב במקומו. אנחנו כנראה חייבים קודם ליפול לתהום ואחר כך נוציא מכרז להביא נהג חדש. בינתיים אין אוטובוס וגם אנחנו כבר לא שם.

חברים, התעוררו. התהום קרוב. אם אנחנו לא מחליפים את הנהג עכשיו, לא יהיה אוטובוס ולא נוסעים.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי