דרך וחזון קודם למצע

Thank you for rating this article.

כל עוד מפלגת העבודה מוכנה להכיל בתוכה "ימין מתון" במישור החברתי, אין כל ערך למצע שתגבש מאחר ולא יהיה בו תוכן אידיאולוגי של ממש (אלא אם תאמץ קפיטליזם נוסח ביבי, ותפנה סופית עורף לשורשיה ולערכי היסוד עליהם הוקמה).

אקטיביזם בטחוני ונאמנות בלתי מתפשרת לחזון הציוני נחשבים אמנם במושגים המעוותים הרווחים כיום ל"ימין", אולם אפיינו את תנועת העבודה הישראלית מראשיתה, ולעתים במיוחד את אגפיה השמאליים (מפ"ם ובעיקר החטיבה לאחדות העבודה שבמסגרתה, לדוגמא, תבעו ממפא"י לנקוט בקו בטחוני תקיף נגד מדינות ערב עם קום המדינה).

לא רק "מגוון רחב של דעות" מכילה מפלגת העבודה כיום, כי אם בראש וראשונה ואקום תוכני וערכי המשווע להתמלא. במתכונתה הנוכחית, היא אינה נבדלת משמעותית ממפלגה וירטואלית כ"קדימה". וזה לא פחות מאות קלון למפלגה שבגלגוליה הקודמים הקימה את מדינת ישראל. 

על מפלגת העבודה לשוב ולהיות מפלגת שמאל ציונית (וכאמור, לא במובן התבוסתני והמנוון שנקשר למושג "שמאל" בשיח הציבורי), סוציאל-דמוקרטית ובעיקר, לבחור הנהגה ראויה, ערכית ובעלת חזון לעמוד בראשה. לפחות יחסית ליתר המועמדים, עמי איילון מסתמן כיום כראוי ביותר לתפקיד. כל ניסוח של מצע סמלי שאין מאחוריו החלטות רציניות יוותר בגדר גימיק בלבד.

"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי