ראיון עם יור העבודה-גשר עמיר פרץ

Thank you for rating this article.

ראיון שערך העיתונאי יורי ילון מעיתון ישראל היום.

פונה אל חברי מפלגת העבודה - בניגוד לכחול לבן, שכל מה שהם מציעים זה סיכוי להחליף את נתניהו, אנחנו מציעים אפשרות להחליף את המדיניות שלו. אנחנו היחידים שמציעים תוכנית חברתית־כלכלית. תוכנית העבודה שלנו היא יעד של 15 מנדטים. אני מציב את היעד הזה ולא מפחד. המשימה שלי היא לשקם את המפלגה. החיבור עם אורלי לוי הוא חיבור מדהים, שמייצר אנרגיות חיוביות. אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל לא נשב עם נתניהו.

כחול לבן

"זו מפלגה שאין לה תשתית אידיאולוגית וכל אחד בה מושך לכיוון אחר. במערכה הראשונה הם הצליחו להסתיר זאת, אבל במערכה השנייה זה כבר קשה להסתיר. מה הקשר בין יעל גרמן לבין צביקה האוזר? בין יעלון, שרוצה סיפוח, לעפר שלח שרוצה שתי מדינות? כחול לבן היא מפלגה שיש לה תאריך תפוגה, שהוא מייד אחרי הבחירות. כולם רואים את המאמץ של כחול לבן להסתיר את הקרעים בתוך המפלגה. כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות. הסיכויים שיאיר לפיד יישאר בכחול לבן קטנים מאוד. כולנו כחול לבן ביום העצמאות, אבל העבודה ביום הבחירות.

העבודה גשראני פונה אל חברי מפלגת העבודה, שהלכו שבי אחרי כחול לבן והיו בטוחים שיצליחו להחליף את נתניהו. חשוב להבין שגודל הגושים הוא שקובע ולא המפלגה הגדולה ביותר. בניגוד לכחול לבן, שכל מה שהם מציעים זה סיכוי להחליף את נתניהו, אנחנו מציעים אפשרות להחליף את המדיניות שלו. אנחנו היחידים שמציעים תוכנית חברתית־כלכלית, שעוררה ביקורת גדולה נגדנו. אין הבדל בין בנט ללפיד בתפיסה החברתית־כלכלית שלהם".

אתה משתדל להכניס אנרגיות אל העבודה־גשר, אבל זה לא בא לידי ביטוי בסקרים. איך המפלגה תשפר את מצבה?

"אני מציע להמתין בסבלנות לגבי הסקרים, אף שהם משפיעים על הדינמיקה. יש לנו תפיסת עולם ואנחנו מקבלים אהדה ענקית מהזוגות הצעירים ומדור הביניים על התוכנית שלנו לרכישת דירה במסלול ליסינג. תוכנית העבודה שלנו היא יעד של 15 מנדטים. אני מציב את היעד הזה ולא מפחד. אני מקווה שניקח 4 מנדטים מכחול לבן, 2 מהמגזר הערבי והדרוזי ועוד 3 מהימין המתון יותר. אני מעריך שמחצית מהקולות שאורלי לוי קיבלה בבחירות ומחצית מתומכי כחלון יצביעו עבורנו. 15 מנדטים לעבודה־גשר זה ריאלי".

"קיבלתי מפלגה במשבר קשה. אין משאבים, יש חובות, אבל המשבר הכי גדול היה העיניים הכבויות של הפעילים, שלא מיהרו להתגייס והיום הם מגויסים באלפים. עלינו להפוך את זה להצבעה".

המרוץ הנשיאות

"תכננתי לרוץ לנשיאות לפני שהודיעו על מערכת הבחירות, וקיבלתי פניות רבות. רוב הציבור הישראלי רואה בי אדם שראוי להיות נשיא, לנוכח השסעים בחברה. מרגע שהכריזו על בחירות ונבחרתי ליו"ר העבודה, המשימה שלי היא לשקם את המפלגה. זה יהיה מסע ארוך של 10 שנים. אינני מועמד לנשיאות המדינה בעוד שנתיים. אני מתכוון להקדיש את כל כולי כדי להחזיר את העבודה למקום הראוי לה. אני מקווה שנצליח לבנות את התשתית במסע הקצר, כדי שנצליח במסע הארוך".

החיבור עם אורלי לוי

"החיבור עם אורלי לוי הוא חיבור מדהים, שמייצר אנרגיות חיוביות. מדובר במנהיגה אמיצה עם השראה, מוצלחת בכימיה טבעית עם בני אדם, ושמאמינה במהפכה חברתית ותומכת בשלום. אני דוחה את כל הניסיונות להכניס את השד העדתי לתוך מערכת הבחירות. אנחנו מנהלים מאבק מעמדי, כי כאשר נלחמים על העלאת שכר המינימום, זה מכוון גם לעולה דובר רוסית וגם לעולה דובר אתיופית, גם לישראלי ערבי מרהט וגם ליהודי מאופקים. לכן המפלגה שבנינו, העבודה־גשר, היא בית פוליטי לכולם בלי הבדל גזע, עדה, מין או נטייה מינית".

האם קיימת אפשרות שתשבו בממשלה בראשות בנימין נתניהו עם או בלי אורלי לוי?

"אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל לא נשב עם נתניהו".

על המצב הבטחוני

"יש תסיסה בכל הגזרות. נתניהו מנציח את המצב ברצועת עזה כי הוא לא רוצה להגיע לפתרון הסוגיה כולה. סינוואר למד יפה מאוד את החולשות של נתניהו, ויודע שהוא יכול לנצל את זה בתקופת בחירות. הוא מקבל את כל מה שהוא רוצה, ומצליח להחדיר את המסר שישראל מבינה רק כוח. אני מעדיף ירי של מילים ולא של טילים. כיפת ברזל, שנותנת לנתניהו מרחב מדיני עצום, לא מנוצלת לקדם הכרעה מדינית".

===

הכתבה המלאה באתר ישראל היום

"ממשלה ... יכולה להדפיס כסף או ללוותו מהציבור ... החוב הענק שיוטל על הדורות הבאים הוא אגדה. הגדלת גרעון הממשלה במצב של מיתון היא לצורך צמיחה שמשרתת את הדורות הבאים במקום להותיר להם משק בלתי מפותח"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי