חזון עכשיו

Thank you for rating this article.

עכשיו, אחרי שהיו״ר החדש קיבל את כל הסמכויות שביקש לעצמו, לא עומד כלום בדרכו לגבש חזון מנצח לקראת הבחירות לכנסת. נאומו בועידה שהתמקדה באיחוד השורות לא הבטיח בתחום זה. התבטאויותיו בתקשורת הן חכמות ובמקומן ומביעות עמדות נאורות ומתאימות למפלגת העבודה אך אינן נותנות ביטוי לכל חזון. אבי גבאי מגיב, מתגונן, משחק מצויין הגנה נגד היוזמות של הימין לפגוע בשלטון החוק והדמוקרטיה. בשום מקום הוא לא מוביל התקפה באמצעות בשורה, חזון, נושא מרכזי סביבו חברי המפלגה והבוחרים הפוטנציאלית שלה יכולים להתלכד, יוזמה שתחליף את סדר היום ותחייב את הימין להתגונן לשם שינוי.

כל עוד אנחנו משחקים הגנה בלבד, אנחנו מחזקים את הממשלה המכהנת ואת מי שעומד בראשה, לא משנה כמה אנחנו טובים בהגנה. הדרישה להחלפת השלטון איננה מספיקה כאשר לרוב הציבור השלטון הנוכחי דווקא מתאים, כל עוד אין אלטרנטיבה ברורה. לשאוף לפיתרון 2 המדינות כאשר רוב הציבור מבין שזה ככל הנראה כבר לא יקרה בעתיד הנראה לעין לא מספיק. כאשר לרבים שעדיין זקוקים לדיור  דווקא מתאים בית ביו״ש בתנאים מדהימים קשה לשכנע שהמשך שליטתנו בגדה בעייתי, בלשון המעטה.

מפלגת העבודה לא יכולה לסמוך על אישיותו של היו״ר החדש בלבד. ללא חזון חדש, אפילו מהפכני בתחום המדיני, האזרחי והחברתי, חזון שיכול לעמוד באופן ברור וחד מול ניסיונות הימין לכרסם בדמוקרטיה תוך פגיעה קשה ביסודות הציונות שהקימה את המדינה, לא נצליח להרחיב את בסיס הבוחרים של המפלגה באופן משמעותי. אז נצליח בבחירות רק אם יוגשו נגד נתניהו כתבי אישום חמורים בזמן הנכון. לא הייתי סומך על אביחי מנדלבליט בהקשר זה.

שנה טובה לכל החברים.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי