על השריונים במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

כמה מילים על השריונים הצפויים ולמה אבי גבאי שוגה בהערכה שלו - וזה לא מאמר על כן או לא שריונים. אלא אם כבר החלטנו לשריין. איך להשתמש במנגנון הזה.

ראשית, לשיטתי לפחות, שריונים והבטחות ייצוג נועדו לחזק את השכבות המוחלשות, או לתת ייצוג לקהלים שלא מצביעים לנו וזקוקים לפנים שהם יכולים להזדהות עימם. אם כבר שריונים, הייתי משריין או מבטיח ייצוג לנציג הקהילה האתיופית, לעולים מרוסיה, לחובשי כיפה, או 20% לערבים מן הרשימה - אלו הם קהלים שאין להם כמעט אף ייצוג היום במחנה הציוני - על כל 24 המנדטים שלו. תחשבו כמה זה הזוי. אין חובש כיפה אחד. אין אתיופי. אין רוסי. ולכן בבחינת אפליה מתקנת. מדובר בקהלים גדולים מאוד.

שריונים לא נועדו לחזק את החזקים. זה אדיוטי. בני גנץ וגבי אשכנזי אינם זקוקים לשריון. מבטיח לכם, הם לוקחים כל פריירמיז בהליכה. ומדלגים מעל כולם. כפי שגם כתב רביב דרוקר. יהיה להם כסף. תהיה להם תקשורת ובמה שכל מועמד אחר רק היה יכול לחלום עליהם. אין להם שום בעייה להתמודד ולהתברג בראש הרשימה. הם לא זקוקים לטובות של שריון. ב 2006 הביא הזמין עמיר פרץ את שלי יחימוביץ' ואת אבישי ברוורמן - שתי דמויות מאוד מוערכות בציבוריות הישראלית. שניהם התמודדו ונכנסו בגדול.

עכשיו, אני מכיר את הטיעון הבא: אם לא נשריין את הגנרל התורן הוא יילך ליש עתיד או לכחלון כי שמה זה חיים קלים בלי פריימריז. מסחרה מכוערת. אז קודם כל, אנשים ברמתם לא יהיו מספר שתיים של לפיד. הם כן משתמשים בטיעון הזה בשביל לסחוט אותנו. אבל חשוב מכך, יש הבדל גדול בין שריון אוטומטי של גנרל להתמודדות בפריימריז מבחינת התגמול במנדטים.

ההתמודדות מחזקת את הקשר והבחירה שלו במפלגת העבודה בעיניי הציבור. היא מבטאת קשר עמוק יותר ומחוייבות לבית פוליטי שהם בחרו בו. בעוד ששריון אוטומטי מהווה הטבה של כסא זמני בכנסת. ללא שום מחוייבות למתפקדים או לבוחרים. הציבור הרחב ער לכך. הוא יודע לזהות כסאולוגיה לעומת מחוייבות אמיתית ועמוקה. שימו לב לפלירט שמנהל גלנט עם הליכוד. ולכן דווקא התמודדות שלהם ונצחון סוחף בפריימריז יביאו יותר קולות. משום שהם מייצרים זיקה עמוקה יותר למפלגת העבודה. זיקה שהציבור ייראה. לא רק זיקה למי ששרייין אותם - זיקה למפלגת העבודה. וזה הרבה יותר חזק ומשמעותי. יותר ROI במנדטים.

לסיום, ביום שאחרי אנחנו רוצים שחברי הכנסת יספרו אותנו. מי שחזק ומשוריין אוטומטי כאילו הוא איזה אלוהים לא יהיה חייב לנו דבר. דווקא שריונים לקבוצות אוכולסויות מוחלשות פלוס התמודדות של חזקים יביאו קהלים רבים יותר ויצרו מומנטום תקשורתי אופטימאלי.

===

מעמוד הפייסבוק של יוסי שאולי

"עוני זה לא רק לחם. זה מושג רחב. מי שתופש את בעיית העוני כבעיית לחם הוא צר אופקים. עוני הוא בתרבות בחינוך בתעסוקה. עוני הוא בסולידריות ובעוצמה פנימית"
עמיר פרץ

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי