כמה שאלות לאבי גבאי

Thank you for rating this article.

ראשית אבי (מרשה לעצמי לפנות אליך בשמך הפרטי - בכל זאת, חברים), מבקש לברך אותך על נצחון מרשים וראוי - הצלחתך, הצלחת מפלגת העבודה. כי אחרי הכול כבר נאמר "יש רק מחנה אחד, והמחנה הזה הוא מפלגת העבודה הישראלית".

אבי גבאי

יש לי כמה שאלות ורובן ככולן מסתכמות בקושיה אחת - אבי, היכן מסתתר המחנה האחד, מפלגת העבודה?

המתנתי בסבלנות ובכל זאת לך ולי מטרה משותפת - חיזוק מפלגת העבודה, החלפת השלטון והצעדת המדינה לעתיד טוב יותר. אני גם מבין שאסור לנו כחברים להפוך את תפקידך לבלתי-אפשרי ותמיד השתדלתי לשמור את הביקורת לעצמי או באפיקי תקשורת אישיים עם נבחרי הציבור שלנו - אבל אין לי את הנייד שלך, מעולם לא נפגשנו והיות וטובת המפלגה לנגד עיני - החלטתי בכל זאת להפנות אליך כמה שאלות.

אבי גבאיאז אבי, מפלגת-העבודה זוכר? כי לא בטוח שכן.

עברתי על אתר האינטרנט שלך וציפיתי כי לאחר כניסתך לתפקיד יושב-ראש המפלגה הוא יזכה לעדכון ורענון בהקשר זה, המתנתי והתאכזבתי. למעשה, פרט למינוח "מפלגה" לא מצאתי כל אזור לבחירתך, לכניסתך לתפקיד ורק אזכור בודד לצירוף "מפלגת העבודה" ורחמנא-ליצלן אפילו לא קישור אחד לאתר המפלגה הרשמי, לעמוד הפייסבוק שלה או ליודעי ח"נ לטוויטר. האתר גם מפציר בגולשים "התפקדו לעבודה" - נהדר, חשוב ומבורך. אבל למה הכפתור מפנה לטופס קשר באתרך ובמקום להפנות לטופס המפקד הרשמי, המקוון והיעיל ביותר באתר המפלגה פה? למעשה וכמי שיצא כנגד המחנאות, מפקדי ארגזים ושינוי סדרי עולם - היה ראוי לא לייצר "ארגזים" אישיים משל עצמו.

גם עמוד הפייסבוק שלך פה www.facebook.com/avi.gabbay כאילו סובל מבעיה דומה - אמנם כותרת העמוד ובלשונית האודות אתה "יור מפלגת העבודה", אבל שוב קישור לאתר הבית האישי שלך (יש התמודדות בקרוב?) ומעבר מהיר על הפוסטים שלך, אמנם שם המפלגה מוזכר באופן עקבי אך אין ולו תיוג אחד של עמוד המפלגה בפייסבוק או קישור לאתר המפלגה להתפקדות ... כי שוב, מוטיב "הארגזים" מפנה אותנו לטופס הקשר הארעי באתר האישי שלך.

אז הנחתי שזו רק הזנחה וכדי לעשות תיקון עברתי לטוויטר שלך פה twitter.com/GabbayAvi (בכל זאת, יש לי מניות שם ;-) ולמדתי שאתה אכן "יור מפלגת העבודה" אבל שוב קישור לאתרך האישי, קריאה להתפקדות (חשוב אבי, אל תרפה!) אבל עם הפנייה לטופס "הארגזים" המוזכר למעלה ואמנם אתה משתדל להזכיר את המפלגה, אבל לא מצאתי ולו תיוג אחד של חשבון הטוויטר שלה פה twitter.com/HavodaParty. מצד שני, בטוויטר מצאתי שאתה כן מפרגן למפלגה תוף שיתוף איזכורים שלך בתור "יור העבודה" - גם זה משהו.

אבי גבאיבעמוד הפייסבוק של המפלגה לעומת זאת, אתה מוזכר כיור המפלגה וכמעט כל פוסט מאז בחירתך מתייחס אליך באופן כזה או אחר - בכל זאת, מפלגת חברים אתה יודע. שלא לדבר על אתר האינטרנט הרשמי של המפלגה שמפרגן ומדברר את האירועים הרבים והחריש העמוק שאתה מבצע בישראל לטובת המפלגה.

ואפילו, אפילו צורפת לעמוד "הנבחרת" באתר המפלגה ולמרות שאתה עדין לא חבר-כנסת! תראה איזה פרגון, איזו חברות, רעות.

זוכר אבי, את הציטוט מפתיחת הטור? אז הנה הוא במלואו, "הלילה הזה הראה את מפלגת העבודה במלוא עוצמתה ... מהלילה הזה, המילה מחנה זרה לנו, אנחנו לא מכירים את המילה הזאת יותר, אין מחנות. מחנאות אינה דרכי, אין ולא יהיה מחנה גבאי במפלגת העבודה. מהרגע הזה יש רק מחנה אחד, והמחנה הזה הוא מפלגת העבודה הישראלית" - זוכר אבי, את נאום הניצחון שלך

בקיצור אבי - מפלגה דמוקרטית, זוכר? מחויבות לבוחר, לערכים, למצע ולחברי המפלגה, מוכר? מחנאות אאוט, מפלגת העבודה אין - זוכר?

כי היכן המפלגה בכל הסיפור שהוא אתה מאז בחירתך, או שאתה עושה לנו "אהוד ברק" (אותו נפוליאון זוטא שהותיר אחריו אדמה חרוכה שלקח לנו שנים להתאושש ממנה) או שפשוט נפלה טעות, חוסר תשומת לב ובעצם המטה המקצועי שלך ובכלל זה מנכ"ל למפלגה שזה עתה בחרה דמוקרטית מזכ"ל שהוא בשר מבשרה עובדים ימים כלילות על מהלך מיתוגי מחודש למפלגת העבודה בשמה, בזהותה, בערכים שקיימים בה מאז היווסדה לפני שנות דור - או שבעצם מתפתחת לנו פה מערכת הסתרה והחבאה שמתביישת במי ובמה שהיא?

אלו רק כמה שאלות ובתקווה שטעיתי, חטאתי וברור כי מדובר באי-הבנה מצערת או סתם בסטודנט סורר והרי בקרוב אפרסם התנצלות פומבית, אישית ואכה על חטאי.

חשוב לי גם להוסיף כי אישית תמיד אעמוד לרשות המפלגה ולרשותך, כמו חבריי איני חושש מעבודה קשה, מתסכול, מאכזבה ומדרך ארוכה - הוכחתי זאת כאשר המפלגה הובסה, כאשר כרעה תחת נטל חובות בלתי אפשרי, כאשר ביקשו לחסלה ונטשו אותה כמו עכברים ספינה טובעת. אבל ביחד עם חברי אני תמיד נשארתי, מחזיק את קירותיה פן יתפוררו ויקרסו.

אני פה כי אני מחוייב ועושה כדי לשנות ולהוביל ערכים ודרך ורעיון שמפלגת העבודה מייצגת והיא ביתי הרעיוני והפוליטי. בית שאינו להשכיר, כי אין לו בעל-בית אחד אלא קבוצת אנשים שהיא פלג שהוא מפלגה. בית המתבסס על שיתוף מלא ותמידי של החברים בעיצוב הדרך וקבלת החלטות ומתוך זה זהות קבוצתית שלא תמיד היא מושלמת ולפעמים הרוב מצביע נגדי ולפעמים אני עם הרוב. אבל זה בסדר, זו דרכה של מפלגה דמוקרטית ואין לנו הרבה כאלו. כי זה הבית של חבריי ושלי - אותו הבית שאתה כעת מובייל, בית שקיבלת כפיקדון ולא כמטבע עובר לסוחר.

בהצלחה אבי - הצלחתך, הצלחת מפלגת העבודה.

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי