מיכה חריש תומך בריצרד פרס למזכל

Thank you for rating this article.

מיכה חריש, יושב-ראש ומזכ"ל מפלגת העבודה לשעבר ומי ששיקמה אחרי עזיבת אהוד ברק - במכתב המלצה להתמודדות ריצ'רד פרס לתפקיד מזכ"ל.

מיכה חריש"אני תומך בריצרד פרס לבחירה לתפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה. אני מכיר היטב את יכולותיו ואת ניסיונו של ריצרד מ2 תקופות בהן עבדנו יחד. מ1989 עד 1992 בעת ששימשתי כמזכ"ל המפלגה ויו"ר מטה הבחירות לכנסת בניצחון המפלגה ב1992. אחר כך בעת שנקראתי לשמש יו"ר זמני של מפלגת העבודה לאחר פרישת אהוד ברק וחבריו כאשר המפלגה הייתה בסכנת היעלמות.

להלן הנימוקים:

1. ריצרד פרס הוא המועמד בעל הכישורים והניסיון הדרושים לתפקיד מזכ"ל המפלגה כדי להתמודד עם הבעיות הארגוניות, הניהוליות והתפקודיות של המפלגה במצבה הנוכחי. כדי לתת סיכוי למפלגה לצאת בהישג כלשהו בבחירות הבאות לכנסת, דרושה בנייה מחדש של התשתית האנושית והארגונית ברחבי המדינה שתעמוד לרשות היו"ר וההנהגה הפוליטית. ריצרד הוא עם הישגים מוכחים במשך שנים רבות בתחומים האלה ובעל ניסיון הדרוש לתפקיד בלי צורך בתקופת לימוד והסתגלות.

2. ריצרד פרס מכיר את כל המנהיגות של הסניפים והמחוזות , את ראשי הערים והנציגים במישור המוניציפלי את הפעילים המובילים בועדי העובדים וההסתדרות, וברבים מהארגונים החברתיים במדינה. אלה בעיניי ומניסיוני יכולים להיות הבסיס להתאוששות המפלגה לקראת הבחירות הבאות וגם לקראת הבחירות להסתדרות. גם בעידן הרשתות החברתיות המנהיגים בשטח מכריעים את הבחירות כפי שהוכח גם בארצות המערביות המתקדמות.

3. ריצרד פרס הוכיח יכולת לעבוד מתוך לויאליות עם כל יו"ר ומזכ"ל מפלגה עימם הוא עבד יחד עם יכולת עמידה על דעותיו על פי דרישות התפקיד. זאת תכונה חשובה ביותר בתקופה הזאת שבה המפלגה סובלת ממחלוקות אישיות משתקות, ובזמן שבחדשים הראשונים לאחר בחירת המזכ"ל המפלגה תהיה בעיצומה של מערכת הבחירות לפריימריס לבחירת יו"ר המפלגה. ריצרד יוכל לקיים את הבסיס של האחדות גם תוך כדי ההתמודדות על הראשות שבהכרח תדגיש את המחלוקות.

4. ריצרד מביא אייתו ניסיון מוניציפלי עשיר בבית שמש בנוסף לניסיונו הפוליטי ארגוני שבו אין לו מתחרה. לדבר חשיבות רבה ביותר, כדי לבנות מחדש את מעמדה של המפלגה במישור המוניציפלי. הוא ידע לחזק את ראשי הערים חברי מפלגת העבודה ואת הנציגים ברשויות המקומיות; זאת תשתית מנהיגותית ראשונה במעלה כדי ללבנות מחדש את מעמדה ואת כוחה בחברה הישראלית.

5. ריצרד יוכל לפנות את יו"ר המפלגה ואת ההנהגה הפוליטית למשימה העיקרית של מאמץ להידבר מחדש עם אזרחי ישראל לקראת הבחירות הבאות לכנסת ולהסתדרות; מצבה של מפלגת העבודה מחייב את התפנות היו"ר וההנהגה הפוליטית כולל חברה הסיעה בכנסת, למאמץ טוטלי מול הציבור ולמען הציבור כדי להחזיר את האמון בציבור למפלגת העבודה. ריצרד פרס ייתן להם את הביטחון והיכולת לעשות זאת תוך גיוס תמיכה מפלגתית חזקה לצורך כך.

לסיום, יש בין המועמדים אנשים שאני מעריך אותם ביותר ורואה בהם פוטנציאל לתפקידים הנהגתים בכירים בעתיד. מבחינה זאת הבחירה שלי נובעת מתוך האמונה שריצרד פרס הוא הבחירה הנכונה לתפקיד המזכ"ל של המפלגה בעת הזאת ולא מתוך שלילה אישית של המועמדים האחרים.

בברכה ובהצלחה,
מיכה חריש

======

מתוך אתר האינטרנט של ריצרד פרס

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי