Lema אנחנו מחכים?

Thank you for rating this article.

מאז הבחרו של היו״ר הנוכחי אנחנו מחכים לחידוש מוסדות המפלגה שהובטח לנו כבר לפני שלוש שנים אך ההבטחה טרם מומשה. כמו תמיד, יש תאריכים להנעת התהליך אך התאריכים האלה משתנים כל הזמן בגלל שלל סיבות אלו או אחרות. אנחנו אכן מתאימים את התהליך הדמוקרטי במפלגה למציאות – כפי שהדמוקרטיה במדינה כולה בסכנה ובמפלגות הפוליטיות לרוב היא כבר נמחקה, במפלגת העבודה מזמן כבר אין תהליך דמוקרטי ראוי לשמו, גם אם המזכ״ל החביב שלנו חוזר וטוען שיש. נכון, יש מראית עין של תהליך דמוקרטי ובינתיים הוא עובד. האמת היא שהוא עובד מצויין. אשרי המאמין שב-22 בדצמבר תתקיימנה בחירות למזכ״לות.

מאז שהיו״ר הגיע להישג ללא תקדים של 24 מנדטים (ללא תקדים כי קבלנו קרוב ל- 800,000 קולות), הוא מנסה להדביק את ההישג אליו הגיע אחד מקודמיו, אהוד ברק, כאשר העבודה עמדה בסקרים על 4 מדנטים לפני שהוא הבין לבד שאין לו מה לעשות במפלגה. בינתיים המחנ״צ עומד על 13 מנדטים (להערכתי זה נדיב) ועדיין הכל פתוח... שוב אנחנו מחכים לנס. כמו אצל אהוד ברק לגביו טעינו טעות מרה באשר להתאמתו לתפקיד יו״ר העבודה, גם במקרה של יצחק הרצוג טעינו. זה בסדר לטעות. כולנו טועים. השאלה מה עושים ? אצל אהוד ברק חיכינו וחיכינו וחיכינו לנס והנס לא בא. בסוף הוא עזב אותנו כי אנחנו נמושות. כי אנחנו לא עשינו כלום. האם גם אצל הרצוג נמתין עד שהוא יבין לבד ?

למה צריך לחכות ? לתת ליו״ר הזדמנות עד קיץ 2017, המועד המשוער של הפריימריז, על מנת להוכיח שהוא לא מתאים ? שהוא לא יוריד אותנו ל-4 מנדטים אלא יסתפק בהורדה לחד סיפרתי גבוה ? בכמה מנדטים אנחנו נבין לאן זה הולך ? בכמה מנדטים הוא יבין לאן זה הולך ?

הפחד הגדול שמשתק את חברי המפלגה הוא שלכאורה אין בנמצא אישיות מתאימה שתחליף אותו. הפחד מפני הלא נודע גדול יותר מהפחד מפני המנהיגות הכושלת שיש לנו כעת. המשימה חייבת להיות ברורה: לא להמשיך במגמה הנוכחית כי היא תוריד אותנו שאולה, לנצל את הזמן לשיקום המפלגה וללכת לפריימריז בהקדם. אז אומרים לי חברים טובים שזה נגד התהליך הדמוקרטי – הרצוג קיבל ארכה של הועידה עד קיץ 2017, אסור לנו להתערב. ואני שואל: למה אנחנו מחכים ? איזה אירוע צריך לקרות שיגרום לנו לפעול ?

הרצוג התפטר, אנחנו נסתדר מצויין בלעדיך.

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי