די לסכינאות הגיע הזמן לשנות את השיטה

Thank you for rating this article.

״די לסכינאות הגיע הזמן לשנות את השיטה״

 

 

כשחברי ואני, חברי הפורום לבחירות אזוריות, התחלנו לפני כשנה את המסע שלנו לשינוי שיטת הבחירות הפנימיות במפלגה, הסברנו מעל לכל במה, שהמריבות האינסופיות, החיכוכים הפנימיים הן תחלואיה של שיטת בחירות אשר גורמת להנהגה שלנו להיות מנותקת מחברי המפלגה ולמפלגה שלנו להיות מנותקת מהעם. 

 

שיטה שגורמת לנו להעדיף ברשימה לכנסת כל דיכפין ומיני ידוענים על פני חברי מפלגה נאמנים. 

 

שיטה שגורמת לנו להאדיר ולהמליך כוכבי רייטינג עם אידיאולוגיה גמישה על חשבון מנהיגים מקומיים, אותנטיים, עתירי שליחות ועשייה ציבורית. 

 

שיטה שמעודדת צביעות, יהירות, ונרקסיסיזם על חשבון אידיאולוגיה, ערכים, טובת הכלל והמפלגה. 

 

שיטה  שהופכת את המפלגה לפלטפורמה לקידום אג׳נדה אישית ואותנו, חברי המפלגה, לחוטבי עצים ושואבי המים. 

 

והעם, שכידוע לכם, לא מטומטם, רואה זאת ולא מוכן, בשום אופן, לתת לנו את המנדט. 

 

להזכירכם, אין המדובר בשיטת בחירות שכתובה בחוקת המפלגה, אלא שעטנז מוזר שהוא תולדה של מחטפי שינויי חוקה והוראות שעה שיצרו שיטת בחירות חדשה אשר הפרה את האיזון הנדרש במפלגה דמוקרטית, איזון שמצד אחד, מאפשר ליו״ר המפלגה להוביל ולהנהיג אותה על פי דרכו ומצד שני, לשלב בהנהגה חברי מפלגה נאמנים ומנהיגים מקומיים אותנטיים וערכיים שיתוו עבורו את המסגרת האידיאוליות ואת החיבור לרצון העם.

 

 לא בכדי, בתוך פרק זמן של 17 שנים, החלפנו או דרשנו חילופים של 7 יושבי ראש מפלגה תוך שהם עוברים מסע של השפלות וסכינאות מצד אותם חברי הכנסת יצירי השיטה. 

 

האירועים האחרונים, לרבות ההתנצחויות הפומביות והסכינאות, הם עדות ניצחת לצורך הדחוף בשינוי שיטת הבחירות הנוכחית לשיטה שתיצור מחוייבות וזיקה בין הבוחר לנבחר ובין הנבחר לעם כשכולם אבל כולם בראש וראשונה מחוייבים לאידיאולוגיה ולמצע של המפלגה.  

 

אנחנו כאמור, חברי הפורום לבחירות אזוריות, חברי מפלגה נאמנים ווותיקים, מנהיגים מקומיים ואותנטיים מכל רחבי הארץ, היינו הראשונים לזהות את הבעייה בשיטה הקיימת, כי אנחנו מחוברים לשטח. 

 

לפני כחודש ימים, הגשנו למזכירות המפלגה הצעה לשינוי שיטת הבחירות, עליה חתומים מאות רבות של חברי הוועידה, ביניהם, ראשי ערים, חברי כנסת, מזכירי מחוזות, יו״ר הסתדרות, מזכירות נעמ״ת ומזכירי סניפים מכל רחבי הארץ וזאת מתוך כוונה לקיים הצבעה חשאית ולאשר אותה כבר בועידה הקרובה. 

 

אנחנו קוראים לכולכם, בואו נשנה את השיטה, בטרם יהיה מאוחר.  

 

יורם צברי

קריית אתא

 

"התורה ניתנה לישראל, ולא ישראל — לתורה; בלי ישראל אין תורה, בלי ישראל אין מדינה, ואהבת ישראל קודמת לכל"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי