הרצוג חייב ללכת הביתה

Thank you for rating this article.

הרצוג חייב ללכת הביתה.

labor-org-il stav-shaffirעכשיו כבר ברור שביבי השתמש בהרצוג כדי להכניס את ליברמן לממשלה. רק אתמול הרצוג עוד ניסה לשכנע אותנו שביבי השתנה ושהוא מוכן לנצל "הזדמנות היסטורית" להגיע להסדר מדיני. אותו נתניהו שכבר עשור מנסה לעבוד על כל העולם שהוא מחויב לחזון שתי המדינות. אותו נתניהו ששותפיו הטבעיים הם בנט, סמוטריץ', אלקין וחזן. כל מה שהפריד בין נתניהו הזה להסכם מדיני זה בוז'י הרצוג אחד לצדו?

את זה שראש הממשלה עושה שימוש ציני בתקווה של כולנו לשלום ולעתיד טוב יותר אנחנו כבר יודעים ומכירים. העובדה שיו"ר מפלגת העבודה החליט לעשות איתו יד אחת רק כדי להצדיק את המהלכים העסקניים שלו – זה כבר בלתי-נסלח. מנהיג שלא מצליח לזהות את ההבדל בין ביבי של הסכם שלום לביבי שנותן את תיק הביטחון לליברמן, לא ראוי לעמוד בראש מפלגת העבודה.

זה כבר לא משנה אם הרצוג יזחל לתוך הממשלה או לא. התוצאה בפועל היא שהוא איבד את אמון הציבור ואת האמון של רוב חברי מפלגתו – ועכשיו הוא חייב ללכת.

איך יוכל יו"ר האופוזיציה הרצוג לעלות לדוכן הנואמים ולבקר את מדיניות הממשלה, רגע אחרי שהוא עשה הכל כדי לחבור אליה? מי יאמין לנו שאנחנו מייצגים תפיסת עולם הפוכה מזו של נתניהו, כשיו״ר המפלגה הסכים לוותר על הדרך שלנו רק כדי לקבל ג'וב בממשלה הקיצונית שלו?

מי שמתנגד לדרך הרעה של נתניהו, לא מצטרף לדרך הרעה של נתניהו. מי שמגיע כל בוקר לכנסת כדי להילחם בכל הכוח למען עתיד טוב יותר – לא נפטר מהשליחות הזאת תמורת תיק בממשלה שעסוקה בעיקר בלפורר את החברה הישראלית.

ברגעים של כניעה וזחילה צריכים לעמוד זקוף כל מי שלא מוכנים לרדת על הברכיים. ויש בינינו רבים וטובים כאלה. למעשה, אני משוכנעת שרוב חברי המפלגה – ורוב המצביעים שלנו – מתנגדים נחרצות לזחילה לתוך הממשלה. זו הסיבה שהם הצביעו לנו. אנחנו, שלא מוכנים לוותר, רבים מהם.

הימים האחרונים הוכיחו שיש כאלה שהתעייפו והתייאשו, אבל יש גם כאלה שלא אבדה תקוותם ועדיין נכונים למאבק על דמותה של מדינת ישראל – כי אין לנו מדינה אחרת.

מי שהיה שותף לזחילה המביכה לתוך הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, צריך לשים את המפתחות על השולחן וללכת הביתה.

=========

מעמוד פייסבוק של סתיו שפיר