אתר חדש לבקרה על המשטרה - 100eyes.co.il

Thank you for rating this article.

חברים ואנשים יקרים,

הסופרת שרלוט ברונטה, מחברת הספר "ג'ין אייר" כתב בספרו זה: "לשווא אומרים כי על בני האדם להסתפק בשלווה: הם דורשים פעולה, ואם אינם יכולים למצוא אותה - יצרו אותה."

במשך זמן רב (שנים) עקבתי אחר פעולתה של משטרת ישראל. אין המדובר במעקב בלשי. איני חוקר ואיני בלש ואיני מתיימר להיות כזה. עקבתי אחר פעולתה משטרת ישראל על מנת לראות מה הציבור הישראלי חושב עליה, באיזה אור הוא רואה את פעולתה והחשוב מכל – עד כמה מעשיה של המשטרה חיוביים אל מול שליליים. עשיתי זאת כי אני בעד משטרת ישראל ורוצה לראות אותה כמה שיותר חזקה, אפקטיבית, אך בד בבד ולא פחות חשוב – אתית ונקייה.

רציתי לבחון כמה מקרים של חוסר אתיקה יש בה, כמה מקרים של זילות החוק, של זילות החובות המוטלות על השוטרים. כמה מקרים של חוסר דוגמא אישית יש, של ניצול לרעה של כוח, של סמכות, של דריכה דווקא על מי שהכי קל לדרוך עליו – האזרח הישר, התמים, ההגון, הפשוט, זה שלא התעסק מעולם עם המשטרה ולא מחפש לעשות כל רע לחברה, אך קורה לו, כפי שיכול לקרות לכולנו, שהוא נתקל במשטרה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון.

עקבתי ועקבתי ואספתי מקרים וראיתי כי מצבנו אינו טוב. למען האמת, הוא די רע. אזרחים רבים איבדו את אמונם במשטרה. זה קרה להם עקב מקרה אישי, או מקרה אשר קרה לאדם שהם מכירים, או סתם משום מקרה אשר פורסם באמצעי התקשורת השונים. משטרת ישראל אינה פופולארית בעיני הציבור הישראלי בעיקר ובגלל חוסר אתיקה וחוסר דוגמא אישית. יש יותר מדי מקרים של סטייה מהליכים מקובלים, של ניצול לרעה של כוח, של ניצול לרעה של סמכות. המקרים הללו מחלחלים באזרח ופוגעים ביכולת שלו לתת את אמונו במשטרה.

מובן שיש מעשים טובים ורבים הם, אך מספיק טפיל אחד, או שניים, או שלושה, על מנת להרוס ערוגה שלמה.

כל הנ"ל הפריע לי למצוא שלווה. לא יכולתי למצוא שלווה בידיעה שאחד הגופים החשובים ביותר במדינת ישראל סובל מבעיה תדמיתית ואתית כה חמורה. דרשתי פעולה, לא מצאתי אותה ולכן יצרתי אותה. היצירה היא בדמות אתר אינטרנט חדש אשר כתובתו היא www.100eyes.co.il אשר מעתה ישמש כאתר שלי לבקרה על פעילותה על משטרת ישראל.

תוכלו, ואני מבקש מכולם לעשות את זה, לשלוח לי סיפורים, תמונות, סרטוני וידיאו, הקלטות וכו' של מקרים בהם נתקלתם באלימות משטרתית ללא הצדקה, ניצול סמכות לרעה, עבירות תעבורה, חוסר אתיקה וכדומה.

אין המטרה לעודד אנרכיה-נהפוך הוא ! המטרה היא לחשוף פעילות לא חוקית ולא תקינה בעליל של המשטרה כך שהדבר יוביל את המשטרה לשיפור דרכיה, לבדק בית פנימי לתיקון הנדרש. כולי תקווה כי אצליח בכך, כי אנו נצליח בכך- זהו אינטרס משותף של כל מי שחי פה ורוצה חברה בריאה יותר.

אשמח לשיתוף האתר ולשיתוף הפעולה שלכם – הוא קריטי !

העיסוק העיקרי שלנו אינו לראות את מה שמונח במעומעם במרחק מה, אלא לעשות את מה שמונח בבירור לרגליינו – שיפור המשטרה מונח בבירור גם בפתחנו! בואו נשפר אותה !

.www.100eyes.co.il

"התורה ניתנה לישראל, ולא ישראל — לתורה; בלי ישראל אין תורה, בלי ישראל אין מדינה, ואהבת ישראל קודמת לכל"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי