סיפורו של חוג אחד שהתפצל לשניים או איך להגביר את העניין בנושא המדיני במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

בפברואר 2011, בסיוע חברים מ"יוזמץ ז'נבה" הוקם החוג להנעה מדינית במפלגת העבודה על מנת לקיים דיון על התהליך המדיני ולקדמו הן במפלגה והן בתקשורת ומול הציבור בכללותו. זאת על רקע חוסר המעש של הממשלה המכהנת והדחקת הנושא גם בתוך מפלגת העבודה. החוג יצא לדרך והתקיימו מספר מפגשים בהשתתפות ערה של חברי המפלגה. בו זמנית עם הפעילות התחילה להתעורר בעיית "שליטה". החוג אומנם קם בסיוע של יוזמת ז'נבה אך מרגע הקמתו היה ברור שלא מדובר בחוג של יוזמת ז'נבה אלא בחוג להנעה מדינית שבמפלגת העבודה.

החברים ביוזמת ז'נבה לא רצו לוותר על הבכורה ועמדו על כך שהם יקבעו את מטרות החוג ואת אופי פעילותו ללא עוררין. אנחנו, מתוך גרעין מקימי החוג, עמדנו על כך שמדובר בחוג של מפלגת העבודה שמטרתו לאו דווקא לקדם את הסכם ז'נבה (שבינתיים איבד במקצת מהרלבנטיות שלו) אלא את התהליך המדיני בכללותו ואת המצב האסטרטגי של מדינת ישראל באזור, במובן הרחב. לא הגענו לעמק השווה עם יזמת ז'נבה והנהגת המפלגה וחברי הסיעה, מטבע הדברים, לא רצו להתערב – אנשי יוזמת ז'נבה מקושרים היטב והפריימריס קרובים.

בהתאם לכך יש לנו עכשיו שני חוגים להנעה מדינית:

1. החוג להנעה מדינית של יוזמת ז'נבה. פעילות החוג ניזונה מפעילות "יוזמת ז'נבה" ומאנשי האקדמיה המקורבים לה ועניינה בעיקר בקידום הסכם ז'נבה.

2. החוג להנעה מדינית של מפלגת העבודה. פעילות החוג מלכתחילה מקיפה יותר, לא מתמקדת רק בתהליך המדיני אלא במצב החדש במזה"ת בראייה ובתפיסה אסטרטגית מדינית רחבה ובהערכות הנחוצה למדינת ישראל. החוג לא מסתפק בקיום כנסים וארועים אלא, ובעיקר עוסק בהכנת ניירות עמדה רלבנטיים שישמשו את מפלגת העבודה, פעיליה ושליחיה בציבור ובכנסת, בהכנת מצע המפלגה ובהתנהלותם השוטפת והיומיומית.

הציבור מוזמן – מה שבטוח, הנושא המדיני במפלגת העבודה חי, נושם ופורח.