עמוד הבית מאמרים אתר האינטרנט של מפלגת העבודה לא מוביל לשום מקום
 

אתר האינטרנט של מפלגת העבודה לא מוביל לשום מקום

PDF גרסת הדפסה דואר אלקטרוני
עורך ראשי    ראשון, 03 ינואר 2010 11:59
Share

לא נגענו, עיתון הארץ אומר את זה הכי טוב ... לא נעים להתעלל בגופה, אבל הפעם קשה להתאפק. אם אתר אינטרנט של מפלגה הוא חלון לנשמתה, הרי שאין כל צורך להאזין למורדי מפלגת העבודה שמדברים על אובדן הדרך. כי אתר האינטרנט של העבודה לא מוביל לשום מקום: אין שם אפילו קישור אחד לעמוד אינטרנט. וגם תוכן אין. הצצה נדהמת באתר המפלגה (בכתובת www.havoda.org.il) מלמדת יותר מכל על חדלונה של מי שהיתה, ולא כל כך מזמן, מפלגת שלטון חזקה ורלוונטית.

מה באתר? לוגו המפלגה שנסרק ברשלנות, כתובת למשלוח דואר - לא אלקטרוני, אלא זה שדורש מיקוד, ומפה. לא מדובר במפת האתר שממילא יש בו רק עמוד אחד, אלא מפת הגעה למטה המפלגה בבית ברל, סרוקה בגודל בלתי קריא. בצד שמאל מופיעים שלושה קישורים שהטקסט בהם קטוע, וגם הם מובילים לקבצים סרוקים. ואת ההומלסיות הלא נעימה הזאת כינה יוצר האתר בשם "דף בית".

אתרי מפלגות אחרות מלמדים שהן הבינו שהמאה ה-21 כבר בת עשר. אתרי הליכוד, מרצ, קדימה, ישראל ביתנו ואפילו ש"ס, שוקקים פעילות, מפנים לסרטונים עם נאומי המנהיגים, עתירי קישורים למשלוח דואר אלקטרוני, מספקים מידע על פעילויות, עקרונות, מהלכים, בלוגים של חברי כנסת, גיוס חברים - כל מה שהאינטרנט יודע להציע. באתר העבודה לא מוזכר אפילו שמו של יושב הראש שלה. אבל יש מספר פקס - ואפשר לראות במכשיר העתיק הזה את ההתייחסות היחידה לתקופת רבין.

בהתחשב במצוקת המפלגה, ביקש מוסף "הארץ" מגורם מקצועי הצעת מחיר להקמת אתר ראוי ועדכני: "אתר טוב ויעיל יעלה 20 אלף שקל. 25 אלף שקל יהפכו אותו למעולה, ואם רוצים להתפרע, אפשר להגיע ל-30 אלף", אומר צביקה בשור, סמנכ"ל חברת "דיבור" העוסקת באסטרטגיית תוכן באינטרנט. "התחזוקה פשוטה ויכולה לעלות כ-5,000 שקל לחודש. סטודנט יכול לעדכן אותו מהבית פעם ביום".

אחרי שהציץ באתר, לבשור יש תובנה: "יש שם רצון אמיתי לא לתקשר עם בוחרים. כנראה שחילחלה במפלגה הכרה סופית שאנשים מתחת לגיל 75 לא מצביעים לה ולכן אין טעם להשקיע באתר אינטרנט. זה לא עניין של שמרנות, אלא של היעדר תאוות חיים מינימלית, או שלומיאליות לשמה. זה כמו לצאת מהבית עם הנעליים ביד".

מנכ"ל המפלגה, ויצמן שירי, אומר שהוא מבין את הבעיה ופועל לפתרונה. "התמודדנו עם גירעונות של מיליוני שקלים ועברנו משכונת התקוה בתל אביב לבית ברל. חסכנו כעשרה מיליון שקל, ועכשיו - נשקיע באתר חדיש, שנשיק אותו בתוך חודש וחצי. נהיה הפייסבוק של המערכת הפוליטית בישראל". כשזה יקרה, מעניין כמה ח"כים של העבודה יסכימו להצעת החברות שלה.

יובל אזולאי, הארץ

עודכן לאחרונה ב- ראשון, 03 ינואר 2010 12:06
 

הבא לדיון מאמר זה
הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

מפלגת העבודה בטוויטר

מי מחובר?

אף אחד
באנר